میراث اسپانیایی ها با تاخیر ایران را ترک کرد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ایسنا/ براساس سخنان رئیس کل موزه ملی ایران، میراث اسپانیایی ها با تاخیر ایران را ترک کرد.

میراث اسپانیایی ها با تاخیر ایران را ترک کرد

داستان چیست؟

جبرییل نوکنده با بیان اینکه چهارشنبه اول مرداد این آثار به موزه باستان شناسی الیکانته برگردانده شده، درباره پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کرونا بر این نمایشگاه گفت: براساس برنامه تدوینی اولیه، تاریخ انتها نمایشگاه 26 فرودین امسال اعلام شده بود، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رسمی موزه ها از 29 اسفند، نمایشگاه مذکور نیز تعطیل شد.

وی نبود پرواز و مسائل ناشی از همه گیری کووید 19 را در تاخیر برای بازگشت این آثار به موزه مادر خود موثر دانست و اضافه نمود: بر این اساس، دو موزه تصمیم گرفتند تا بیمه نمایشگاه را تا فصل تابستان امسال تمدید و در شرایط مناسب با حضور نمایندگان دو موزه نسبت به جمع آوری آثار و بسته بندی و انتقال آن اقدام نمایند.

او ادامه داد: در تیر نیز طرف اسپانیایی گفت که امکان اعزام نمایندگان موزه آلیکانته برای بازگشت آثار وجود ندارد و دو طرف موافقت کردند که جمع آوری آثار بدون حضور نمایندگان موزه باستان شناسی آلیکانته و معین شرایط آثار از سیستم مجازی و برخط صورت گیرد.

رئیس کل موزه ملی ایران با بیان اینکه جمع آوری آثار از ویترین ها، کنترل شرایط آثار و تایید گزارش شرایط و بسته بندی آثار انجام و جعبه ها با حضور نماینده گمرگ جمهوری اسلامی در محل موزه کنترل و پلمپ شد، اظهار کرد: در نهایت آثار با همراهی اسکورت پلیس راهور، ناجا و یگان حفاظت موزه ملی ایران به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل و در بامداد پنجشنبه 26 تیر با پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر به فرودگاه آمستردام و سپس از آنجا به موزه باستان شناسی الیکانته انتقال یافت.

وی درباره استقبال بازدیدنمایندگان از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه اسپانیا در تهران 54 هزار و 672 نفر بازدید نماینده داشت، هر چند این موزه امیدوار بود تا در نوروز 1399 میزبان بازدیدنمایندگان بسیاری از این نمایشگاه باشد، اما متاسفانه با توجه به همه گیری ویروس کرونا و بسته شدن موزه ها این اتفاق رخ نداد.

نوکنده به ابتکار بهره مندی از فضای مجازی برای معرفی نمایشگاه اشاره نموده و اضافه نمود: موزه ملی ایران در کنار پیوستن به پویش #موزه ها-را-در - خانه -ببینید بازدید مجازی از نمایشگاه میراث باستان شناسی اسپانیا را فراهم کرد.

منبع: همگردی

به "میراث اسپانیایی ها با تاخیر ایران را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث اسپانیایی ها با تاخیر ایران را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید