معرفی میراث جهانی مازندران در رویدادساری 2022

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست معاونت میراث فرهنگی مازندران گفت : در رویداد گردشگری ساری 2022 تمامی آثار میراث جهانی مازندران به شکل درست معرفی خواهند شد تا بتوانیم از این فرصت کوتاه برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی در تمامی بخش های میراث بهره ببریم .

معرفی میراث جهانی مازندران در رویدادساری 2022

به گزارش خبرنگاروبلاگ اسبیکودفترمازندران درشهرستان ساری، آرمان ارشادی گفت: 26 موزه وابسته، غیروابسته، مشارکتی و خصوصی در سطح استان داریم که آمادگی کامل برای پذیرش و پاسخگویی به توریستان را دارند.

او با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد ساری 2022 گفت: هدف دیگر این بخش، حفظ و نگهداری و بازسازی بخش هایی است که درگذشته پژوهش آنها انجام شد. در استان مازندران پنج پایگاه میراث فرهنگی شامل چهار پایگاه ملی فرح آباد شهر فرح آباد ساری، اسپهبد خورشید سوادکوه، یوش مشهور به خانه نیما در شهر یوش، پایگاه میراث فرهنگی باغ های ایرانی بهشهر و یک پایگاه جهانی باغ های صفویه عباس آباد بهشهر داریم.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی مازندران گفت: در پایگاه میراث جهانی باغ های عباس آباد بهشهر که از طرف وزارت میراث به عنوان پایلوت نوروز گاه مازندران معرفی گردید، برنامه هایی از جمله نوروز خوانی، شاهنامه خوانی، مسابقه نقاشی و عکاسی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی را داریم که در جذب توریست و خاطره سازی سفر اثرگذار خواهد بود.

ارشادی گفت: از دیگر بخش های مهم جذب توریست در این حوزه، بافت ها و ابنیه تاریخی هستند، شش بافت تاریخی ثبت شده در مازندران شامل بافت شهرهای ساری، بابل، بابلسر، آمل، قائم شهر، آلاشت و یوش داریم که مساحتی نزدیک به 625 هکتار را شامل می گردد و بعلاوه در حال حاضر مطالعات تکمیلی محور آب انبار نو ساری با رویکرد بازآفرینی آماده و به زودی اجرای آن نیز شروع خواهد شد.

او با اشاره به 746 اثر ثبتی در حوزه محوطه و ابنیه تاریخی گفت: افزون بر این 2 هزار اثر شناسایی شده قابل ثبت برای استان مازندران پیش بینی می کنیم.

ارشادی به اشاره به ثبت 103 اثر میراث ناملموس یا معنوی گفت: بعلاوه 86 اثر طبیعی ثبت شده داریم و پیش بینی می کنیم 400 اثر دیگر نیز در سال های آینده ثبت شوند. تعداد آثار منقول ثبت شده 44 اثر و 300 اثر نیز شناسایی شدند. در بخش ثبت آثار نیز چهار اثر ثبت میراث جهانی باغ عباس آباد، راه آهن سراسری ایران، دوتار و جنگل های هیرکانی فرصت خوبی در جریان برگزاری رویداد بین المللی ساری 2022 مرکز توریستی کشورهای عضو اکو به شمار میرود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "معرفی میراث جهانی مازندران در رویدادساری 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی میراث جهانی مازندران در رویدادساری 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید