معاون اول رییس جمهور کارخانه سیمان تیس راسک را افتتاح کرد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، کارخانه سیمان تیس به عنوان سومین کارخانه فراوری سیمان در سیستان و بلوچستان با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در شهرستان راسک افتتاح شد.

معاون اول رییس جمهور کارخانه سیمان تیس راسک را افتتاح کرد

این کارخانه در زمینی به مساحت 60 هکتار و در منطقه لاشار کاهی از توابع شهرستان راسک سیستان و بلوچستان ساخته شده که سالانه یک میلیون تن سیمان در این کارخانه فراوری می گردد.

این کارخانه ظرفیت فراوری روزانه سه هزار و 300 تن سیمان خاکستری را دارد که با بهره برداری از این کارخانه 300 نفر به صورت مستقیم و 1500 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول بکار شدند.

سیمان فراوریی این کارخانه از نوع سیمان خاکستری تیپ یک ، 2 و پنج است که علاوه بر تامین سیمان منطقه به کشور های حاشیه خلیج فارس ، پاکستان و چندین کشور آفریقایی صادر خواهد شد.

به گفته فرماندار راسک؛ راه اندازی کارخانه سیمان سرباز به افزایش اشتغال و فراوری منطقه یاری قابل توجهی می نماید.

سلیم کدخدا اظهارداشت: فراوریات این کارخانه سیمان علاوه بر تامین احتیاج داخل استان به کشورها و استان های همجوار صادر می گردد و در ایجاد اشتغال برای صدها جوان و متخصص بومی نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

وی بیان نمود: با توجه به نزدیکی کارخانه سیمان با مرز کشور پاکستان و دریای مکران فرصت خوبی برای صادرات و به دست گرفتن بازارهای داخلی و خارجی است.

فرماندار راسک گفت: با توجه به موقعیت ممتاز کارخانه در حد فاصل مرزهای شرقی (پاکستان) و مرزهای آبی جنوبی (حاشیه اقیانوس هند و جنوب خلیج فارس) از یک طرف و ظرفیت بزرگ معدنی آن از سوی دیگر نقش و تأثیر فراوریات آن درتقویت جایگاه مالی افزایش سرانه فراوری استان چشمگیر خواهد بود.

کارخانه سیمان تیس در شهرستان راسک واقع در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است.

وبلاگ اسبیکو سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معاون اول رییس جمهور کارخانه سیمان تیس راسک را افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اول رییس جمهور کارخانه سیمان تیس راسک را افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید