مشوق های تازه نوسازی به منطقه17 رسید

به گزارش وبلاگ اسبیکو، پس از درخواست مکرر شهروندان و سازندگان، انتظارها به سرانجام رسید و مشوق های نو نوسازی به شهرداری منطقه17 ابلاغ شد.

مشوق های تازه نوسازی به منطقه17 رسید

وبلاگ اسبیکو- ابوذر چهل امیرانی: حدود 26درصد از منطقه17 را بافت فرسوده تشکیل می دهد و جزء منطقه های به شمار میرود که نوسازی در آن ضروری است، اما از آنجا که بیشترین ساختمان های این منطقه را بناهای کم مساحت تشکیل می دهد، امکان دریافت مجوز نوسازی در آنها غیرممکن بود. حالا خبر رسیده که مشوق هایی برای نوسازی این املاک به شهرداری منطقه17 ابلاغ شده است.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه، بناهای کمتر از 50متر مربع در این منطقه وجود دارد که طبق ضوابط شهرسازی، امکان ساخت وساز ندارند، اما در طرح نو نوسازی بافت فرسوده، شرایط ساخت برای آنها در نظر گرفته شده است.

علیرضا پارسافر با بیان اینکه تقریباً به همه املاکی هم که مساحت کمتر از 100متر مربع داشتند، مجوز 3طبقه ساخت داده می شد، اضافه می نماید: اینک مجوز ساخت یک طبقه دیگر نیز به این بناها اضافه شده است.

بی شک، تجمیع املاک در منطقه های مثل منطقه17 که املاک ریزدانه زیادی دارد، امری مهم است. پارسافر مژده می دهد که درصورت تجمیع 6پلاک با همدیگر و افزایش مساحت بیش از 400متر مربع، یک طبقه اضافه هم به آنها تعلق می گیرد. در واقع بسته بسیار خوبی برای شهروندان دارای املاک فرسوده درنظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه 2/4درصد از بافت فرسوده شهر تهران در این منطقه قرار گرفته است، ادامه می دهد: با توجه به دستورالعمل های تشویقی شهردار تهران و پیگیری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، خوشبختانه دستورالعمل های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده پس از اخذ تأیید از مراجع مربوطه، به منطقه ها ابلاغ شده که واقعاً گره گشایی برای منطقه های از جمله منطقه17 محسوب می گردد. براین اساس، ضروری است شهروندان ساکن در املاک فرسوده، با بهره گیری از این تسهیلات به نوسازی و تجمیع املاک خود روی آوردند.

البته وی به نقش دفاتر تسهیلگری به عنوان یکی از بازوهای اجرایی برای تشویق مردم به نوسازی بافت فرسوده اشاره و عنوان می نماید: این دفاتر در منطقه های که بافت فرسوده دارند، راه اندازی شده و در منطقه17 هم فعال است. بسیاری از شهروندانی که برای تجمیع ملک به شهرداری مراجعه می نمایند، ابتدا به این دفاتر ارجاع داده می شوند تا پس از حصول نتیجه، اقدامات بعدی پیگیری و انجام گردد.

پارسافر می گوید: هدف از ارجاع شهروندان به دفاتر تسهیلگری این است که شرایط تجمیع که به وسیله سازمان نوسازی شهر تهران به این دفاتر اعلام شده، آنالیز گردد و پس از معین شدن یکسری موارد، اگر خواهان تجمیع بودند، به معاونت شهرسازی منطقه ارجاع داده شوند چون تجمیع به یکسری عوامل بستگی دارد که بعضی از آن شرایط، خارج از حیطه کار شهرداری است. یکی از وظایف دفاتر تسهیلگری این است که شرایط مالکانی که قصد تجمیع دارند را درنظر بگیرد و بتواند آنها را کنار یکدیگر بیاورد و مشکلاتشان را طبق ضوابط مشخص شده رفع کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مشوق های تازه نوسازی به منطقه17 رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشوق های تازه نوسازی به منطقه17 رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید