محققان تنفس بین اتم ها را ردیابی کردند

به گزارش وبلاگ اسبیکو به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این تحول نو ممکن است به ایجاد روشی نوین برای رایانش کوانتومی منجر گردد. در حقیقت پژوهشگران دستگاهی را مهندسی کردند که احتمالا به عنوان نوع نوی از بلوک های سازنده فناوری های کوانتومی عمل می نماید.

محققان تنفس بین اتم ها را ردیابی کردند

مو لی مولف ارشد این پژوهش می گوید: این یک پلتفرم نو و در مقیاس اتمی است که از آنچه جامعه علمیاپتومکانیک می نامد، استفاده می نماید، که در آن نور و حرکات مکانیکی به طور ذاتی با هم جفت می شوند. از سوی دیگر این فناوری نوع نوی از تاثیر کوانتومی را فراهم می نماید که می توان آن را برای کنترل فوتون هایی که در مدارهای نوری وجود دارند و برای مقاصد مختلفی به کار می روند، به کار برد.

این تحقیق براساس پژوهش های پیشینی است که در آنها یک شبه ذره در سطح کوانتومی به نام اکسایتون را آنالیز نموده بود. در حقیقت اکسایتون ترکیب یک الکترون و یک حفره در نیمه رسانایی در حالت بر انگیخته است، حفره در نقش یک بار مثبت، اکترون را جذب می نماید.

به این ترتیب می توان اطلاعات را در یک اکسایتون کدگذاری و سپس به شکل فوتونی آزاد کرد که ویژگی های کوانتومی آن مانند یک بیت کوانتومی از اطلاعات یا کیوبیت با سرعت نور عمل می نمایند.

فوتون ها انتخاب طبیعی برای این فرایند انتقال کوانتومی بودند زیرا فیبرهای نوری به ما یاری می نمایند فوتون ها را در مسافت های طولانی با سرعت بالا و هدر رفت انرژی یا اطلاعات کم جابه جا کرد.

در مرحله بعد محققان تصمیم گرفتند تا کنترل فوتون ها برای فناوری کوانتومی را با استفاده از ولتاژ الکتریکی آزمایش نمایند. آنها متوجه شدند که می توانند انرژی برهمکنش فوتون های مرتبط را به روش های قابل میزان گیری و کنترل و در یک سیستم یکپارچه تغییر دهند.

پس از آن محققان خواستند تا چند انتشار دهنده و شرایط فوتون های مرتبط با آنها را کنترل نمایند. این فرایند گامی در جهت ایجاد یک پایه جامد برای مدارهای کوانتومی است.

لی در بیانیه مربوط به این تحقیق گفت: هدف بالاتر ما ایجاد یک سیستم یکپارچه با انتشاردهنده های کوانتومی است که می تواند از فوتون های جداگانه مدارهای نوری و فوتون های تازه کشف شده برای انجام محاسبات و سنجش کوانتومی استفاده کند. این دستاورد به طور حتم به چنین تلاشی و بعلاوه توسعه رایانش کوانتومی یاری می نماید که درآینده کاربردهای متعددی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "محققان تنفس بین اتم ها را ردیابی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان تنفس بین اتم ها را ردیابی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید