بلوک های ذخیره انرژی ثبت اختراع شدند، قابلیت 100 درصدی بازیافت

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مهندسان اختراع ماده ای را به ثبت رساندند که برای ذخیره انرژی به صورت بلوک طراحی شده است.

بلوک های ذخیره انرژی ثبت اختراع شدند، قابلیت 100 درصدی بازیافت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ اسبیکو به نقل از لیت استایل، مهندسان دانشگاه نیوکاسل استرالیا اختراع ماده ای را به ثبت رساندند که برای ذخیره انرژی به صورت بلوک طراحی شده است. این تیم امیدوار است که نوآوری آنها بتواند به تسهیل انتقال انرژی یاری کند.

اریش کیسی،ویکی از مخترعان بلوک حرارتی و در حال حاضر مدیرعامل MGA Thermal، می گوید: مهم ترین مواد تشکیل دهنده بلوک حرارتی ذرات آلومینیوم است که گرمای نهان را فراهم می نمایند.

آجرهای MGA از آلومینیوم و گرافیت ساخته شده و انرژی تجدیدپذیر را در خود ذخیره می نمایند؛ وزن هر آجر 6 کیلوگرم است و انرژی حرارتی ذخیره شده در حدود 1 کیلووات ساعت را در خود نگه می دارند.

تحقیقات نشان می دهد که آنها می توانند به مدت 30 سال با اطمینان از کارایی و بودن کاهش قابلیت کار نمایند. مخترع بلوک حرارتی می گوید: آجرهای MGA تقریباً 100 درصد تبدیل برق به گرما و کمترین هزینه ذخیره سازی برق را ارائه می دهند.

این بلوک ها می توانند انرژی فراوری شده به وسیله انرژی های تجدیدپذیر را دریافت نموده، آن را به عنوان انرژی حرارتی ذخیره نمایند، سپس از آن برای راه اندازی توربین های بخار در نیروگاه های از کار افتاده به عنوان یک جایگزین برق پایه قابل اعتماد برای زغال سنگ استفاده نمایند. این روش می تواند به حفظ زیرساخت های موجود نیز یاری کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بلوک های ذخیره انرژی ثبت اختراع شدند، قابلیت 100 درصدی بازیافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوک های ذخیره انرژی ثبت اختراع شدند، قابلیت 100 درصدی بازیافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید