سورپرایز نو بی ام و، یک طراحی بسیار متفاوت و مدرن، عکس

به گزارش وبلاگ اسبیکو، دیجیاتو نوشت: ب ام و با رونمایی از کانسپت i Vision Dee تصویری کلی از محصولات خود در آینده نزدیک را ارائه کرد. حالا به فاصله چند ماه این شرکت با معرفی یک مدل مفهومی دیگر، جزئیات بیشتری از برنامه های خود برای سال های پیش رو را آشکار نموده است. این مفهومی نو Vision Neue Klasse نام دارد و همچون i Vision Dee از طراحی عجیب و غریبی برخوردار است.

سورپرایز نو بی ام و، یک طراحی بسیار متفاوت و مدرن، عکس

کانسپت ب ام و Vision Neue Klasse در نمایشگاه خودروی مونیخ رسماً پرده برداری خواهد شد. در نمای روبه رو این خودروی مفهومی شباهت زیادی به i Vision Dee دارد. کاپوت موسوم به پوزه کوسه در این کانسپت هم به چشم می خورد. جلوپنجره نوترین مفهومی باواریایی ها دارای ساختار پیچیده ای است و در دو طرف به چراغ های مورب دوقلو ختم می گردد. همانند همواره جلوپنجره شامل دو المان کلیوی شکل است. این جلوپنجره به خاطر تجهیز به نورپردازی، می تواند گرافیک متفاوتی را به نمایش بگذارد. ب ام و می گوید المان های موجود در جلوپنجره از طریق فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده اند.

سپر جلوی کانسپت ب ام و Vision Neue Klasse ساختاری یکپارچه دارد و فاقد هرگونه ورودی هواست. در زیر این سپر مهندسان یک دیفیوزر حجیم مشکی رنگ تعبیه نموده اند. این دیفیوزر در همکاری با رینگ های نو 21 اینچی چهره ای به مراتب اسپرت تر از i Vision Dee به Vision Neue Klasse می بخشد. بد نیست اشاره کنیم رینگ های موجود در این مفهومی نو از رینگ های به کارررفته در خودروهای مسابقه ای کلاسیک ب ام و الهام گرفته شده اند.

در نمای عقب، جراغ های اصلی الگویی نسبتاً متقارن با جلوپنجره دارند. این چراغ ها دارای قابی ساده هستند، اما گرافیک آنها پیچیده و سه بعدی است. مثل نمای روبه رو، در زیر سپر عقب نیز یک دیفیوزر حجیم مشکی رنگ وجود دارد. اگر با دقت به تصاویر کانسپت ب ام و Vision Neue Klasse نگاه کنید، خواهید دید که لوگوی نو کمپانی روی بدنه چاپ شده و خبری از لوگوی فلزی نیست.

30 درصد برد حرکتی بیشتر

ب ام و بدنه کانسپت Vision Neue Klasse را تقریباً یک تکه توصیف می نماید. این ویژگی باعث می گردد ایرودینامیک خودرو در سطح بالایی باشد. آنطور که ب ام و اعلام نموده است، این ویژگی برد حرکتی کانسپت Vision Neue Klasse را در مقایسه با مدل های برقی کنونی کمپانی 30 درصد و راندمان را 25 درصد بهبود می بخشد.

بهره مندی از نسل ششم تکنولوژی eDrive

ب ام و مانور ویژه ای روی نسل ششم تکنولوژی eDrive خود می دهد. براساس اطلاعیه رسمی، این تکنولوژی در کانسپت نو 20 درصد چگالی بیشتر، 25 درصد راندمان بهتر و 30 درصد سرعت شارژ بالاتر را ارائه می نماید.

ب ام و درباره مشخصات فنی و مسافت قابل پیمایش کانسپت Vision Neue Klasse حرفی به میان نیاورده است. اما می دانیم که قوای محرکه eDrive پتانسیل پیمایش 1000 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را دارد. این قوای محرکه پیشرفته در کارخانه Debrecen واقع در مجارستان فراوری خواهد شد. جالب اینکه فعالیت این کارخانه وابسته به سوخت های فسیلی نخواهد بود و قرار است انرژی آن از منابع پایدار تأمین گردد.

کانسپت ب ام و Vision Neue Klasse و کابینی پیشرفته و سبز

در داخل کابین ب ام و Vision Neue Klasse با فضایی کاملاً مینیمال و البته گذشته گرا روبه رو هستیم. غربیلک فرمان حالتی مربع مانند دارد و صندلی ها از نظر رنگ روکش با داشبورد سِت شده اند! ب ام و می گوید سعی نموده کابین را فارغ از المان های تجملی طراحی کند. به همین دلیل اثری از قطعات تزئینی کرومی یا روکش چرم در این بخش نیست. شایان ذکر است حذف مواد سنتی و سادگی کابین، باعث شده اندازه فراوری آلاینده های کربنی کاهش یابد.

ب ام و Vision Neue Klasse به آینده تعلق دارد. درنتیجه این مفهومی آلمانی از آخرین نسخه سیستم اینفوتینمنت iDrive سود می برد و امکانات مختلف آن از طریق نمایشگر بزرگ حاضر در قسمت میانی داشبورد قابل مدیریت است. علاوه بر این نمایشگر، راننده می تواند از طریق دستیار هوشمند ب ام و و دکمه های متعدد روی فرمان تنظیمات گوناگون را انجام دهد. مکمل نمایشگر لمسی و دستیار هوشمند، تکنولوژی نوی است که ب ام و از آن با نام دید پانورامیک یاد می نماید. این تکنولوژی را می توان نسخه تکامل یافته هداپ دیسپلی دانست. به لطف این تکنولوژی، اطلاعات و داده های لازم روی کل سطح شیشه جلو منعکس می گردد و هم راننده و هم سرنشین کناری می توانند از طریق ژست های حرکتی با المان های موجود تعامل داشته باشند.

نکته جالب دیگر کابین اینکه صندلی های جلو فقط با یک پیچ به بدنه متصل شده اند تا سرنشینان عقب از فضای پای کافی برخوردار باشند.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در وبلاگ اسبیکو مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "سورپرایز نو بی ام و، یک طراحی بسیار متفاوت و مدرن، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سورپرایز نو بی ام و، یک طراحی بسیار متفاوت و مدرن، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید