متعادل تر شدن حضور زنان و مردان در حوزه فناوری

به گزارش وبلاگ اسبیکو، طبق یافته های نظرسنجی اجرا شده در وب سامیت، شکاف جنسیتی در حوزه تکنولوژی در حال کم شدن بوده و میزان حضور زنان و مردان متعادل تر شده است.

متعادل تر شدن حضور زنان و مردان در حوزه فناوری

به گفته فایننشیال تایمز، برگزارنمایندگان وب سامیت، بزرگ ترین رویداد فناوری دنیا، نظرسنجی خود را بین سخنرانان، سرمایه گذاران، بنیان گذاران و حاضران زن شرکت نماینده از 60 کشور دنیا انجام دادند تا دیدگاه های خود را در خصوص وضعیت فعلی زنان در فناوری بیان نمایند.

نتایج نظرسنجی وب سامیت

بسیاری از تحلیل گران نظرسنجی وب سامیت به این نتیجه رسیدند که صنعت فناوری به لحاظ جنسیتی متعادل تر شده است. طبق نتایج به دست آمده، 42 درصد معتقد هستند که نسبت جنسیت در این حوزه طی 12 ماه گذشته تعادل بیشتری پیدا نموده است و 32 درصد نیز نسبت به این مسأله نامطمئن هستند؛ این در حالی است که در سال گذشته تنها 34 درصد از پاسخ دهندگان معتقد به افزایش تعادل در نسبت جنسیت بودند.

در ارتباط با میزان پرداختی نیز در نظرسنجی سال جاری، 46 درصد معتقد به دریافت برابر با مردان هستند، اما 32 درصد احساس می نمایند که چنین برابری وجود ندارد. البته در نظرسنجی وب سامیت سال گذشته 37 درصد از زنان معتقد به پرداخت مساوی با همتایان مرد خود بودند که نتایج سال جاری بهبود بیشتری را در این زمینه نشان می دهد.

مردم سراسر دنیا مبارزه بیشتر و جدی تری را نسبت به شکاف جنسیتی آغاز نموده اند و در نظرسنجی وب سامیت نیز معین شد که اکثر زنان احساس احترام، اعتماد به نفس و قدرت بیشتری در نقش های خود پیدا نموده اند. 78 درصد پاسخ دهندگان احترام بیشتری دریافت نموده و 74 درصد نیز احساس می نمایند در مواضع رهبری قدرتمندتر شده اند. با وجود این، 40 درصد از پاسخ دهندگان با این جمله موافق بودند که: بسیاری از زنان تنها برای پر کردن سهمیه نقش های رهبری، در آن صندلی قرار می گیرند و 29 درصد نیز نه موافقت خود را اعلام کردند، نه مخالفت.

یکی از شرکت نمایندگان وب سامیت چنین پاسخ داده است که شرکت من اغلب ترجیح می دهد مردان را به سوی سمت های رهبری ارتقاء دهد. 50 درصد از پاسخ دهندگان معتقد هستند که جامعه در صورت احتیاج به برابری بیشتر در حوزه فناوری، باید تغییر کند. 47 درصد از پاسخ دهندگان بر این باور هستند که دولت آنها به اندازه کافی برای برابری جنسیتی کوشش نمی کند و 35 درصد نیز از این موضوع نامطمئن هستند.

Nida Shah، مدیر ارشد عملیاتی وب سامیت می گوید: تعهد ما برای تغییر، با توجه به کم کردن شکاف جنسیتی در فناوری همواره در اولیت بوده است. ما افتخار می کنیم که 46.3 درصد از شرکت نمایندگان سال جاری زنان هستند. از نظر ما شنیدن اینکه چه چیزی می تواند به بهبود برابری جنسیتی در این صنعت یاری کند، بسیار مهم است. اگرچه نتایج امروز بهبود وضعیت حضور زنان در تکنولوژی را نشان می دهند، اما همواره می توان کارهای بیشتری انجام داد.

منبع: هفته نامه شنبه

2121

منبع: خبرآنلاین

به "متعادل تر شدن حضور زنان و مردان در حوزه فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متعادل تر شدن حضور زنان و مردان در حوزه فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید