قول وزیر صمت برای سامان دهی بازار خودروی داخلی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، هرچند ایران از چند دهه قبل نام خود را در میان خودروسازان دنیای قرار داد، اما در سال های گذشته نه تنها نتوانسته جایگاهی در میان فراوریکنندگان اصلی خودرو در دنیا و حتی آسیا به دست آورد، بلکه حتی در تأمین احتیاج های داخلی و حفظ قدرت فراوری کارخانه های فعال نیز با مسائل جدی روبرو بوده است.

قول وزیر صمت برای سامان دهی بازار خودروی داخلی

برآورد ها نشان می دهد که مقدار بدهی و زیان انباشته خودروسازان ایرانی از چند ده هزار میلیارد تومان نیز عبور نموده و باتوجه به اصرار بر قیمت گذاری دستوری در عمل فراوری خودرو های تازه با زیان همراه است. در حوزه خودرو های تجاری نیز شرایط تفاوت چندانی نمی کند. هرچند ظرفیت هایی برای فراوری خودرو های سنگین در ایران از سوی شرکت های مختلف فعال شده، اما همچنان چه در تأمین احتیاج های داخلی و چه در رسیدن به استاندارد های جهانی راهی طولانی به جای مانده است.

عزت الله اکبری تالار پشتی با اشاره به افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون صنایع مجلس قول داده است که ایده ای را برای سامان دهی بازار خودروهای داخلی به کمیسیون صنایع و معاون مجلس بیاورد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا در این ایده قرعه کشی فعلی خودرو ادامه خواهد یافت، گفت: این موضوع جزئی است و بیشتر مربوط به سیاست های اجرایی دولت و وزارت خانه است. باید از خودشان در این خصوص بپرسید.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه نمود: ما هیچ گاه ناامید نبودیم. با کوشش و برنامه ریزی هر مسئله ای حل خواهد شد. امیدوارم دولت برنامه خوبی در مورد سامان د هی بازار خودروی داخلی داشته باشد و نگرانی مردم در این حوزه را برطرف کند. تالارپشتی در خاتمه در مورد زمان ارائه برنامه سامان دهی بازار خودرو از سوی وزارت صمت به مجلس گفت: باید طی هفته های آینده این برنامه ارائه گردد. ما قول این موضوع را گرفته ایم.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ اسبیکو بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "قول وزیر صمت برای سامان دهی بازار خودروی داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول وزیر صمت برای سامان دهی بازار خودروی داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید