طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی همان مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است

به گزارش وبلاگ اسبیکو، معاون استاندار خراسان رضوی گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که توسط استاندار خراسان رضوی تبیین شده، همان مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است.

طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی همان مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار از ، علی رسولیان معاون استاندار خراسان رضوی در نشست تبیین مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استاندار که در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد برگزار گشت، گفت: فرهنگ کار و تلاش همواره موضوعی ضروری در کشور بوده و مردمی کردن اقتصاد کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

او شرح داد: یکی از الگو های تأثیرگذار برای عبور از موانع اقتصادی، طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی که ابتکار استاندار خراسان رضوی به شمار می رود طرح مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در اجرای آن ارکان حاکمیت و بخش خصوصی توسعه منطقه را از روستا ها آغاز می کنند.

رسولیان افزود: به همین منظور با 123 شرکت بخش خصوصی، دولتی یا عمومی به عنوان معین اقتصادی تفاهمنامه امضا شده و آن ها مسئولیت توسعه مناطق 12 گانه استان را برعهده گرفته اند. این تفاهمنامه ها به امضای روسای دادگستری، کنندگان مجلس، ائمه جمعه و فرمانداران نیز رسیده است.

او شرح داد: در این طرح، 92 درصد از معین های اقتصادی از بخش خصوصی، پنج درصد از موسسات عمومی و غیردولتی و سه درصد از بخش دولتی هستند که در بخش های عمرانی، اجرایی، معدنی و گردشگری، صنعت و کشاورزی فعالیت نموده و 96 درصد مساحت استان را زیرپوشش دارند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در کنار طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی، تفاهم نامه های سرمایه گذاری به تعداد هزار و 129 مورد به ارزش 128 هزار میلیارد تومان امضا شده که از این میزان 400 هزار میلیارد ریال آورده سهامداران است.

/ ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی همان مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی همان مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید