اعتبارات ویژه ای برای تقویت گردشگری کرمانشاه لحاظ می گردد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، اعتبارات ویژه ای برای تقویت گردشگری کرمانشاه لحاظ می گردد.

اعتبارات ویژه ای برای تقویت گردشگری کرمانشاه لحاظ می گردد

سید عزت الله ضرغامی در سفر به استان کرمانشاه در جمع وبلاگ اسبیکو افزود: استان کرمانشاه یک استان بسیار غنی است که به لحاظ تاریخی و داشته های فرهنگی و گردشگری یک ایران کوچک محسوب می گردد که در همه حوزه ها از بالاترین غنا برخوردار است.

وی با بیان اینکه اعتبارات این وزارتخانه با اولویت در اختیار استان کرمانشاه قرار خواهد گرفت، افزود: اعتبارات ویژه ای را به عنوان مکمل اعتبارات قبلی در نظر خواهیم گرفت که به موارد اضطراری تر در استان سریع تر رسیدگی گردد.

ضرغامی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری با همراهی مردم می تواند تبلیغات ایران هراسانه را در جهان خنثی کند ابراز امیدواری کرد با آرامش و امنیتی که در کشور وجود دارد و توجهی که افکار عمومی به این مساله دارند بتوان فضای مناسبی را برای ایجاد تحول در گردشگری فراهم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه مقوله امنیت و نیز دور کردن فکر مردم جهان نسبت به ایران هراسی خیلی مهم است، تاکید نمود: گردشگری نیاز به ایجاد امنیت دارد و خود مردم باید یاری نمایند که توطئه ها و تبلیغات ایران هراسانه را با مشارکت در تامین امنیت فراهم سازند.

وی در مورد منظر فرهنگی ثبت جهانی شده هورامان / اورامانات، نیز اظهار کرد: آنچه که برای ما در اورامانات مهم است میراث فرهنگی ناملموس مردم سخت کوش این منطقه است، زیرا این سخت کوشی مردم این منطقه خود می تواند به عنوان بزرگترین میراث این استان و منطقه شناخته گردد که باید از ظرفیت آن بخوبی و در راستای رونق گردشگری بهره برد.

ضرغامی با بیان اینکه ارائه خدمات گردشگری در این منطقه مطلوب نیست گفت: باید سرمایه گذاران را برای حضور در اورامانات دعوت کنیم که آینده خوب کرمانشاه را در نظر بگیرند و برنامه ریزی های لازم را برای انجام کارهایی ماندگار در این منطقه شکل دهند.

وی افزود: با وجود اینکه زمان زیادی از ثبت جهانی منطقه نمی گذرد اما با تبلیغات مناسبی که صورت گرفته است، در سطح جهانی شناخت خوبی از هورامان / اورامانات وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از روستای میوان به عنوان یک نقطه استثنایی در صنعت صنایع دستی در کشور یاد کرد و گفت: در استان کرمانشاه برخی از بخش ها به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت ملی شده اند. پس از این ظرفیت باید به نحو شایسته ای برای معرفی آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه خود تحریمی آفت توسعه گردشگری است افزود: در شرایطی که ضروری است اقتصاد کشور به توانمندی های داخلی گره بخورد، گردشگری تنها چیزی است که ربطی به تحریم ندارد و خود ما و حتی دستگاه های مختلف باید همت کنیم و به سمت توسعه گردشگری حرکت کنیم.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله مهم تبلیغات در صنعت گردشگری اشاره نمود و گفت: در حوزه تبلیغات گردشگری باب جدیدی را باز نموده ایم به طوری که در فضای مجازی فراوری انبوه ویدیوها و بسته های هنرمندانه، اطلاع رسانی خیلی خوبی حتی در سطح جهانی در حال اجرا است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه اگر اعتبارات به ما اجازه دهد قادریم در بیش از 10 نمایشگاه مشهور بین المللی شرکت کنیم، افزود: به همین دلیل با وجود اعتبارات محدودی که وزارتخانه دارد در جشنواره فیتور اسپانیا و جشنواره گردشگری روسیه غرفه جمهوری اسلامی با موضوع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان غرفه برتر شناسایی و معرفی گردید.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای تقویت حوزه گردشگری اهتمام لازم را دارد، گفت: باید حداکثر استفاده را از نمایشگاه های بین المللی برای شناساندن ظرفیتهای بی بدیل گردشگری در جهان بکار ببندیم.

منبع: همگردی

به "اعتبارات ویژه ای برای تقویت گردشگری کرمانشاه لحاظ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات ویژه ای برای تقویت گردشگری کرمانشاه لحاظ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید