صادرات 24 میلیارد تومانی خراسان رضوی در زمینه کتاب در سال 98

به گزارش وبلاگ اسبیکو در خراسان رضوی، افشین تحفه گر با اعلام این خبر گفت: سال گذشته بیش از 4726 عنوان کتاب برا اخذ مجوز به دبیرخانه هیئت نظارت بر نشر کتاب رسید که از این تعداد 2691 عنوان کتاب مجوز انتشار گرفتند و 3480 عنوان کتاب چاپ شده اعلام وصول شد.

صادرات 24 میلیارد تومانی خراسان رضوی در زمینه کتاب در سال 98

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شمارگان کتاب های چاپ شده در سال 98 را نیز 6 میلیون و 640 هزار و 49 جلد خاطرنشان کرد.

وی ادامه داد: آمار خروج کتاب از گمرک استان هم 1321 عنوان کتاب در شمارگان یک میلیون و 619 هزار و 134 جلد بوده است.

تحفه گر ارزش ریالی صادرات کتاب در استان خراسان رضوی را بیش از 24 میلیارد تومان مطرح نمود و گفت: این مقدار صادرات کتاب برای اولین بار در سال 98 رخ داده است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درخصوص چاپ کتاب در فروردین ماه 99، گفت: علیرغم شیوع کرونا و با توجه به اینکه سال گذشته، برای نخستین بار در خراسان رضوی سیستم صدور مجوز اینترنتی کتاب راه اندازی شد و این خدمات به صورت غیرحضوری انجام می شد، 198 عنوان کتاب به دبیرخانه جهت اخذ مجوز رسید که از این تعداد 115 عنوان کتاب مجوز چاپ گرفتند و از آن تعداد هم 97 عنوان با شمارگان 213 هزار و 851 جلد به چاپ رسید.

وی در انتها با اشاره به نامگذاری سال 99 به عنوان سال جهش فراوری اضافه نمود: امید داریم با توجه به اینکه در سال جهش فراوری هستیم، فراوریات فرهنگی به ویژه کتاب از جهش خوبی برخوردار گردد و در کنار آن نیز فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مردم گسترش یابد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "صادرات 24 میلیارد تومانی خراسان رضوی در زمینه کتاب در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 24 میلیارد تومانی خراسان رضوی در زمینه کتاب در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید