سنجش سلامت مسافران در بازدیدهای نوروز 1401

به گزارش وبلاگ اسبیکو، وزارت میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی از سنجش سلامت مسافران و کارکنان در اماکن گردشگری فرهنگی، اقامتی و موزه ها در نوروز 1401 اطلاع داد.

سنجش سلامت مسافران در بازدیدهای نوروز 1401

به گزارش دنیای سفر ایسنا، علیرضا طالبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی این وزارتخانه گفت: با توجه به نظارت الکترونیک و مدیریت هوشمند بیماری های واگیردار در نوروز 1401، گردشگران در هنگام استفاده از امکانات گردشگری به شکل رایگان سنجش سلامت می شوند.

وی اضافه کرد: سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) به سامانه سکوی مدیریت هوشمند بیماری کرونا (سامانه امید) متصل شده است. این اقدام پیرو مصوبه هشتادمین جلسه کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا در اول شهریورماه 1400 و تأکید رییس جمهور مبنی بر اجرایی کردن و راه اندازی سامانه سکوی مدیریت هوشمند بیماری کرونا (سامانه امید) صورت گرفته است.

طالبی گفت: در فاز اول، تمام مراکز اقامتی به این سامانه متصل شدند که به شکل برخط آنالیز سلامت متقاضی انجام می گردد و در صورت تأیید، مرکز اقامتی نسبت به پذیرش مسافر اقدام می نماید. در فاز دوم، وزارتخانه با استفاده از سکوی مدیریت هوشمند بیماری کرونا روزانه سلامت تمام کارکنان اماکن تاریخی فرهنگی و موزه ها را پایش می نماید تا در صورت مبتلا بودن هر یک از کارکنان به کرونا، ضمن جلوگیری از حضور آن شخص، نسبت به شرایط فعالیت آن مجموعه تصمیم گیری گردد تا از توسعه ویروس کرونا جلوگیری گردد.

او ادامه داد: در فاز سوم که به زودی اجرایی می گردد، گردشگران متقاضی بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در درگاه های سامانه یکپارچه فروش بلیت الکترونیکی، ابتدا کد ملی خود و همراهان را ثبت می نماید و پس از احراز سلامتی آن ها مراحل فروش بلیت انجام می گردد و بلیت در اختیارشان قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی گفت: با توجه به نظارت الکترونیک و مدیریت هوشمندی که رخ داده، می توان در هر شرایطی امکان فعالیت برای تأسیسات و اماکن گردشگری را فراهم کرد.

منبع: دنیای سفر

به "سنجش سلامت مسافران در بازدیدهای نوروز 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش سلامت مسافران در بازدیدهای نوروز 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید