رشد 37 درصدی صادرات اسانس گیاهان دارویی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مجری طرح گیاهان دارویی از صادرات پنج میلیون کیلوگرم اسانس و عصاره گیاهان دارویی در 9 ماهه اخیر اطلاع داد و گفت: صادرات اسانس و فرآورده های جانبی گیاهان دارویی در دو سال گذشته نسبت به سنوات قبل 37 درصد رشد یافته است.

رشد 37 درصدی صادرات اسانس گیاهان دارویی

به گزارش گروه مالی وبلاگ اسبیکو، حسین زینلی رویکرد وزارت جهاد کشاورزی را برای جلوگیری از خام فروشی فرآوری گیاهان دارویی برای صادرات عنوان نمود و اضافه نمود: این میزان صادرات در 9 ماهه اخیر بیش از 450 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشته است.

به گفته وی، ارزآوری 200 میلیون دلاری از این میزان صادرات مربوط به گیاه زعفران و مابقی متعلق به سایر گونه گیاهان دارویی بوده است.

مجری طرح گیاهان دارویی با بیان اینکه اهمیت کشت و فراوری گیاهان دارویی در اقتصاد و صنعت کشور برکسی پوشیده نیست اضافه نمود: گیاهان دارویی نقش مهمی به لحاظ اشتغال افزایی، توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری، رشد مالی و بسیاری موارد دیگر در اقتصاد مملکت دارند.

زینلی با اشاره به اینکه سال گذشته 20 هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کشور توسعه یافت اظهارداشت: هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی در توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی تامین احتیاج داخلی و صادرات محصولات این گیاهان از قبیل: اسانس و دیگر فرآورده ها به بازار های جهانی است.

مجری طرح گیاهان دارویی توضیح داد: بیش از یک هزار و 728 گونه گیاه دارویی به صورت انحصاری در کشور وجود دارد که می تواند برای مملکت ارز آوری خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران به لحاظ جغرافیایی، اقلیمی و آب و هوایی موقعیتی ممتازی برای توسعه کشت گیاهان دارویی برخوردار است گفت: با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده همه اسانس و عصاره مورد احتیاج کشور در حوزه گیاهان دارویی طی سال های آینده در داخل تامین خواهد شد.

زینلی ادامه داد: ضرورت دارد، از این ظرفیت مالی به بهترین وجه ممکن در راستای ایجاد اشتغال، رونق فراوری، ارزآوری و توسعه صادرات بهره گیری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رشد 37 درصدی صادرات اسانس گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 37 درصدی صادرات اسانس گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید