دستور تهیه عود طبیعی در چند مرحله ساده

به گزارش وبلاگ اسبیکو، رایحه تازه گیاهان معطر و گل های زیبا برای بهبود خلق و خوی ما و ایجاد محیطی راحت تر و آرام تر عالی هستند. ساده ترین راه برای پخش این رایحه های شفابخش و آرامش دهنده ، عودهای تهیه شده از گیاهان تازه و اسانس های استخراج شده از این گیاهان است. بسیاری از علاقه مندان به طبیعت ترجیح می دهند به جای خرید عودهای آماده ، محیط معطری را به طور طبیعی درست نمایند. عودهای طبیعی که می توانید در خانه هایمان درست کنید ؛ سازگار با محیط زیست و بی خطر هستند. اگر شما هم علاقه مند به عود طبیعی هستید این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

دستور تهیه عود طبیعی در چند مرحله ساده

تهیه گیاهان برای عود طبیعی

گیاهان معطری که ما قصد استفاده از آنها برای تهیه عود طبیعی در خانه را داریم ، ممکن است بسته به فصل ، گیاهانی باشند که از باغ شما چیده شده اند ، یا گیاهان و گل هایی که از گل فروشی ها یا بازارها خریداری می کنید. برای تهیه این عودهای طبیعی می توانید از گل های خشک شده گلدان خود برای جایگزینی با گل های تازه استفاده نمایید.

ضروری است به دو توصیه توجه کنید. اولین مورد این است که شما به طور تصادفی گیاهی را انتخاب نکنید که می تواند سمی باشد. دمک اینکه وقتی خواص آرامش بخش ، طراوت ، خواب آور و … رایحه های گیاهان را می دانید ، با ارزیابی این رایحه ها ، عود طبیعی را با توجه به روحیه خود درست نمایید.

مرحله 1- گیاهان و گل ها را جمع آوری کنید

گیاهان و گل هایی را که می خواهید برای عودهایتان استفاده نمایید جمع آوری کنید. در تهیه این نمونه عود طبیعی از ریحان ، اسطوخودوس و کاج استفاده می کنیم. هر کدام از این گیاهان دارای عطر و خواص دارویی متمایز هستند. رایحه اسطوخودوس به خواب یاری نموده و فضایی آرام ایجاد می نماید. ریحان عطری عالی دارد که عشق را تداعی نموده و کاج نیز خاصیت تصفیه کننده هوا دارد. شما می توانید گیاهان خود را انتخاب نموده و با مخلوط کردن گیاهان مختلف عودهای طبیعی نو و منحصر به فرد را امتحان نمایید.

مرحله 2- گیاهان را پخش نمایید

برای تهیه عود طبیعی ، گیاهان جمع آوری شده را با پهن کردن روی پارچه یا حصیر به همراه وسایل لازم قرار دهید. علاوه بر گیاهان معطری که انتخاب نموده اید ، به کاموا و یک قیچی نیز احتیاج دارید. اگر می خواهید با روغن های ضروری در خانه بخور درست کنید ، هر روغن ضروری را نیز می توانید به فهرست مواد تشکیل دهنده خود اضافه نمایید.

مرحله 3- گیاهان را به صورت دسته ای جدا کنید

در ادامه تهیه عود طبیعی ، گیاهان را از هر کدام به چهار دسته تقسیم کنید. گیاهان را مخلوط نموده و یا از یک گیاه در هر مجموعه استفاده نمایید. در این مثال ، هر گیاه را به بسته های جداگانه جدا می کنیم. گیاهان را به یک مقدار ببرید. بنابراین قرار دادن آنها با یک مقدار مشابه آسان تر خواهد بود. گل های اسطوخودوس و ریحان را جدا نموده و آنها را نیز برش دهید.

مرحله 4- دسته ها را با نخ ببندید

حالا بسته عود طبیعی را از پایین بگیرید و آغاز به گره زدن با نخ کنید. اگر این بسته را در حالی که گیاهان هنوز تازه و سبز هستند ، ببندید ، راحت تر است. با این حال ، اگر بعد از خشک شدن احساس راحتی بیشتری می کنید ، قبل از بستن آن صبر کنید تا خشک شود.

مرحله 5- آن را محکم بپیچید

بسته را با گره در پایین محکم نمایید. نباید فراموش کنید که طول کافی نخ را در پایین بگذارید. وقتی آن را آویزان کردید تا بعداً ببندید و بعلاوه بگذارید بسته خشک شود ، به این ریسمان بلند احتیاج دارید. حالا کاموا را محکم دور آن بپیچید تا ساقه سفت شود. روند پیچیدن نخ را تا انتهای عود طبیعی ادامه دهید. هنگام پیچیدن گیاهان مراقب باشید که ساقه ای محکم بدون ایجاد فاصله و شلی بین آنها تشکیل شود.

مرحله 6- گره بزنید و آن را به سمت پایین بچرخانید

وقتی به انتهای بسته ای که می پیچید رسیدید ، یک گره ببندید و سپس به همان روشی که به سمت بالا انجام دادید آغاز به پیچیدن نخ کنید. اطمینان حاصل نمایید که پوشش شما محکم است و گیاهان در بسته ای محکم به هم بسته شده اند. نخ را به انتهای بلندی که در پایین گذاشته بودید ببندید.

مرحله 7- فرآیند را با هر بسته تکرار کنید

مراحل بسته بندی بسته ها را با نخ برای تمام گیاهانی که آماده نموده اید تکرار کنید.

مرحله 8- آویزان کنید تا خشک شود

وقت آن است که بسته ها را به دور از نور مستقیم خورشید خشک کنید. با استفاده از انتهای شل نخ ، این چوب های بخور طبیعی را وارونه ببندید و بگذارید کاملا خشک شوند. پس از خشک شدن ، عود طبیعی شما آماده سوزاندن است.

دستور تهیه بخور مخروطی

بخور مخروطی شکل یکی از لوازمی بوده که در سال های اخیر محبوبیت روزافزونی پیدا نموده است. ساخت این بخورها در منزل امکان پذیر است.

برای تهیه بخور مخروطی به گیاهان معطر خشک شده احتیاج دارید. بنابراین ، اگر ترجیح می دهید به جای عود طبیعی ، بخور مخروطی بسازید ؛ گیاهان را همانطور که هست خشک کنید.

گیاهان خشک را با استفاده از آسیاب قهوه یا هاون پودر نمایید.

حالا می توانید از صمغ گوار ، ریشه گل ختمی و یا عسل بهره ببرید. البته بهتر است از عسل که اغلب در آشپزخانه ها موجود است استفاده نمایید.

یک قالب مخروطی شکل کوچک بردارید و آن را با مخلوط بخور پر نمایید. مخلوط را با انگشت فشار دهید تا سفت شود. مخروط را تا لبه پر کنید.

در مرکز بخور مخروطی شکل با خلال دندان یک سوراخ ایجاد کنید. این سوراخ به بخور مخروطی یاری می نماید تا بهتر بسوزد.

مخروط را محکم به زمین یا میز صاف ضربه بزنید. این کار باعث شل شدن لبه ها می شود و راحت تر می توان بخور را از قالب خارج کرد.

حالا بخور مخروطی شکل را با استفاده از خلال دندان از قالب خارج کنید.

این روند را تا زمانی که از تمام مخلوط بخور استفاده نموده اید تکرار نمایید.

این بخورهای مخروطی طبیعی را در آفتاب خشک کنید.

نگهداری عود طبیعی

پس از خشک شدن ، در ظرف دربسته نگهداری کنید ؛ به خصوص اگر از عسل استفاده نموده اید. عسل رطوبت را جذب می نماید و مرطوب کردن بخور باعث می شود سوزاندن آنها سخت تر شود.

حتما بخور مخروطی را روی سطح نسوز قرار دهید تا هنگام سوختن دچار حادثه نشوید. آتشی را که با فندک یا کبریت روشن کردید به سمت نوک تیز مخروط بیاورید. آتش را روی انتهای نوک تیز بخور مخروطی پنج تا ده ثانیه نگه دارید. وقتی بخور آغاز به سوزاندن کرد ، آتش را خاموش کنید. عود شعله ور با خاموش شدن آتش خاموش شده و با دود شدن عطرهای معطر را در اتاق پخش می نماید.

منبع: اتاق

به "دستور تهیه عود طبیعی در چند مرحله ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور تهیه عود طبیعی در چند مرحله ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید