داروی آلزایمر جهانی می گردد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، داروی چینی آلزایمر که به تازگی ساخته شده، آزمایشات بالینی را بر روی 2000 بیمار در خارج از کشور در سال 2020 انجام خواهد داد.

داروی آلزایمر جهانی می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ اسبیکو به نقل از شینهوا، داروی چینی آلزایمر که به تازگی ساخته شده، آزمایشات بالینی را بر روی 2000 بیمار در خارج از کشور در سال 2020 انجام خواهد داد.

به گفته شرکت دارویی گرین ولی، با مسؤولیت محدود یکی از همکاران سازنده این دارو، داروی خوراکی GV-971 در 200 مرکز بالینی در آمریکای شمالی ، اتحادیه اروپا ، اروپای شرقی ، آسیای اقیانوس آرام و سایر مناطق مورد آزمایش قرار می گیرد.

این شرکت می گوید میخواهد آزمایش های بالینی دنیای را در سال 2024 به اتمام برساند و برنامه جدید دارویی را به سازمان غذا و داروی ایالات متحده و آژانس داروهای اروپایی در سال 2025 ارسال کند.

GV-971 پس از یک مطالعه 22 ساله به طور مشترک توسط انستیتوی شانگهای Materia Medica تحت آموزشگاه علوم چین (CAS) ساخته شد.

نتایج مکانیسم مطالعه عمل در ژورنال بین المللی Cell Research در سپتامبر 2019 منتشر شد و گفت: این دارو که از جلبک های قهوه ای استخراج شده، با اصلاح باکتری های روده کار می نماید تا در نهایت باعث کاهش التهاب مغزی در موش هایی گردد که از نظر ژنتیکی برای ابتلا به این بیماری ساخته شده اند.

در ماه نوامبر سال گذشته دارویی توسط اداره ملی داروهای پزشکی چین به بازار عرضه شد که گفت GV-971 می تواند باعث افزایش شناخت در بیماران مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط (AD) گردد.

به گفته محققان، گذشته از آزمایشات حیوانات، بیش از 1100 بیمار چینی مبتلا به AD در آزمایشات بالینی قبل از اینکه دارو به بازار عرضه گردد شرکت کردند. در آخرین آزمایش ، در مجموع 818 شرکت کننده از 34 بیمارستان پیشرو در چین 450 میلی گرم GV-971 دو بار در روز برای یک دوره درمانی نه ماه مصرف کردند که در بهبود شناخت ، ایمن و مؤثر بود.

لیو سونگائو، رئیس شرکت دارویی مستقر در شانگهای گفت: به دلیل تأثیرگذاری آن بر روی بیماران چینی، ما انتظار داریم که این دارو در سایر نقاط دنیا از مزایای بیشتری برخوردار باشد.

طبق اعلام سازمان دنیای بهداشت، حداقل 50 میلیون نفر در سراسر دنیا دچار زوال عقل هستند و این آمار به شکل عجیبی فرایند صعودی را طی می نماید.

AD نوعی اختلال پیش فراینده مغز وغیرقابل برگشت است که به آرامی حافظه، مهارت های تفکر و توانایی انجام کارهای ساده را از بین می برد.

طبق اعلام انجمن ژئرولوژی و ژنتیک چین ، چین در حال حاضر 10 میلیون بیمار مبتلا به این اختلال دارد و پیش بینی می گردد این تعداد تا سال 2050 به 40 میلیون نفر برسد که این رقم بیشتر از جمعیت کانادا است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "داروی آلزایمر جهانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی آلزایمر جهانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید