خوردن گوجه فرنگی در بارداری

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مصرف گوجه فرنگی در بارداری مجاز است؟ آیا خوردن گوجه فرنگی در دوران بارداری به سلامت مادر و جنین یاری می نماید؟ کارشناسان به این سوالها جواب مثبت می دهند، اما همین قدر کافی است که بدانید در طول تاریخ در حق گوجه فرنگی جفا شده چون آن طور که باید و شاید درباره آن گفته نشده است.

خوردن گوجه فرنگی در بارداری

خوردن گوجه فرنگی در بارداری مفید است؟

گوجه فرنگی سرشار از ویتامینهای مورد احتیاج در دوران بارداری مثل ویتامین آ و ویتامین ث است. البته گوجه فرنگی میزان قابل توجهی کلسیم، آهن ، سدیم و سایر مواد معدنی مورد احتیاج بدن را هم دارد.از اسید فولیک گرفته تا پروتئین و البته کربوهیدرات در گوجه فرنگی پیدا می گردد. به همین علت خوردن گوجه فرنگی در بارداری فواید زیادی دارد چون:

گوجه فرنگی منبع غنی اسید فولیک استاسید فولیک موجود در گوجه فرنگی از نقص لوله عصبی جلوگیری می نماید . اسید فولیک جلوی نقصهای عصبی جنین را می گیرد.

گوجه فرنگی منبع غنی از ویتامین هاستهمانطور که گفته شد گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های مفید برای بارداری است. یک گوجه فرنگی با میزان میانه می تواند تا 40درصد از احتیاج روزانه ویتامین ث و تا 20درصد از احتیاج ویتامین آ را تامین کند. ویتامین آ موجود در گوجه فرنگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با عفونت ها می گردد. ویتامین آ بعد از زایمان به ترمیم بافتها یاری می نماید. علاوه بر این، گوجه فرنگی دارای ویتامین کا است که مانع از خونریزی و کاهش خطر خونریزی می گردد. ویتامین ث موجود در گوجه فرنگی در تشکیل پوست سالم، دندان ها، استخوان ها و لثه ها یاری می نماید.

فیبر گوجه فرنگی به درمان مسائل گوارشی یاری می نمایدبیشتر زنان باردار در این دوران از مسائل گوارشی و سوء هاضمه شکایت دارند اما مصرف گوجه فرنگی می تواند این مسائل را رفع کند. گوجه فرنگی سرشار از فیبر است ، فیبر ماده غذایی مفیدی برای حل مسائل معده و روده به شمار میرود.

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان استلیکوپن، یک آنتی اکسیدان قوی موجود در گوجه فرنگی است. لیکوپن از آسیب سلولی، پره اکلامپسی و نقایص زایمان در نوزادان محافظت می نماید.

گوجه فرنگی ضدعفونی نماینده طبیعی استخواص ضد عفونی نماینده طبیعی گوجه فرنگی به مبارزه با میکروب ها و محافظت در برابر عفونت ها یاری می نماید. مصرف گوجه فرنگی در دوران بارداری برای جلوگیری از بیماری های عفونی خیلی مفید است.

گوجه فرنگی به تقویت انرژی یاری می نمایدگوجه فرنگی ها منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند . کربوهیدرات ها برای تامین انرژی در دوران بارداری ضروری هستند. کربوهیدرات برای مادر لازم است، زیرا نه تنها انرژی را فراهم می نمایند بلکه باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش می شوند. کربوهیدرات به رشد جنین هم یاری می نماید.

گوجه فرنگی به کاهش کلسترول بد یاری می نمایداسید نیکوتینیک یا نیاسین موجود در گوجه فرنگی باعث کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید می گردد. اسید نیکوتینیک عملکرد قلب را بهبود می بخشد و در طول بارداری به سلامت قلب یاری می نماید.

گوجه فرنگی باعث بهبود گردش خون می گرددبسیاری از زنان در دوران بارداری با فشار خون روبرو هستند، گوجه فرنگی برای تمیز کردن خون و بهبود گردش خون شناخته شده است.

مصرف گوجه فرنگی چه زمانی مضر است؟گوجه فرنگی هم مثل دیگر مواد غذایی مفید اگر بیش از حد مصرف گردد، مضر است.

مصرف بیش از حد گوجه فرنگی در دوران بارداری باعث سوزش و ریفلاکس می گردد.

پتاسیم موجود در گوجه فرنگی می تواند باعث ایجاد مسائل کلیه گردد.

مصرف زیاد گوجه فرنگی در برخی زنان باعث میگرن و سردرد می گردد.

اگر گوجه فرنگی بیش از حد مصرف گردد می تواند باعث مسائل سوء هاضمه و شکم درد شدید گردد.

منبع: نی نی سایت

منبع: راسخون

به "خوردن گوجه فرنگی در بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن گوجه فرنگی در بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید