خبرهای تازه از رتبه بندی معلمان ، چرا پرونده برخی از معلمان طول کشید؟ ، زمان صدور رتبه برای همه

به گزارش وبلاگ اسبیکو، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از ارزیابی پرونده رتبه بندی 670 هزار نفر از معلمان اطلاع داد و درباره چرایی طول کشیدن این فرایند شرح داد.

خبرهای تازه از رتبه بندی معلمان ، چرا پرونده برخی از معلمان طول کشید؟ ، زمان صدور رتبه برای همه

به گزارش وبلاگ اسبیکو، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین شرایط ارزیابی مدارک و مستندات و مشخص رتبه قطعی معلمان در قالب طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: براساس آخرین آمار و گزارش ها، ارزیابان ما ارزیابی نزدیک به 670 هزار نفر از معلمان را انجام دادند و کار در جریان است.

وی اضافه کرد: مابقی همکاران که به مرور اضافه شدند و بارگذاری مدارک را انجام دادند نیز در دستورکار ارزیابی قرار می گیرند و به مرور کار ارزیابی شان انجام می گردد و مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

ارزیابی به صورت تصادفی و کشوری انجام می گردد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش پیش از این درباره سیر رتبه بندی معلمان و مراحل انجام این کار گفته بود: ارزیابی به صورت تصادفی و کشوری انجام می گردد و همکاری که ارزیابی انجام می دهد پرونده معلمانی به غیر از استان خودش را آنالیز می نماید.

وی اضافه کرد: گزارش دلالت های رفتاری از سوی مدیران مدارس (مدیران مستقیم) با همکاری مراجعی چون گروه های آموزشی، راهبران آموزشی، شورای معلمان، ستادهای تربیتی و انجمن اولیاء و مربیان آماده می گردد. روند کار اینگونه بوده است که طی دو صورتجلسه، مراجع نظرشان را درباره تک تک معلمان اعلام نموده اند که درباره هر شایستگی سطح همکارشان چگونه است. مدیر به نمایندگی از این مراجع، رفتار را به ارزیاب گزارش می نماید.

زارعی با بیان اینکه استانداردسازی رفتارها را انجام دادیم و برای هر شایستگی، ابعادی و برای هر بُعد، رفتارهایی پیش بینی شد که مدیر باید می سنجید هر همکار در هر بخشی، چه رفتاری بروز داده است گفت: پس از آن، ارزیاب به استناد گزارش مدیر، کار ارزیابی را انجام و با مصادیق شایستگی تطبیق می دهد.

وی ادامه داد: مستنداتی که همکاران بارگذاری کردند به وسیله مدیران صحت سنجی و اصالت مدارک تایید شده است. همکاران ارزیاب به همان اکتفا می نمایند و صرفا همان مدرک و اندازه پوششی که به آن شایستگی می دهد را آنالیز و تایید می نمایند. نمره ای برای هر شایستگی در قالب کارنامه فراوری می گردد و اعضای هیئت ممیزه به استناد نمره فراوری شده، رتبه نهایی را مشخص می نمایند و اگر مسئله ای باشد دوباره به ارزیابی عودت می دهند.

زمان صدور رتبه همه معلمان

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره زمان صدور رتبه همه معلمان گفت: ارزیابی هر همکار که انجام گردد در کارپوشه هیئت ممیزه قرار می گیرد و با توجه به دریافت اطلاعات، به ترتیب انجام می گردد و کاری نیست که دفعتا انجام و برای همه یک مرتبه حکم صادر گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خبرهای تازه از رتبه بندی معلمان ، چرا پرونده برخی از معلمان طول کشید؟ ، زمان صدور رتبه برای همه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای تازه از رتبه بندی معلمان ، چرا پرونده برخی از معلمان طول کشید؟ ، زمان صدور رتبه برای همه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید