خبرنگاران کوه باز هم بر سر روستای پیت سرا سوادکوه ریزش کرد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ساری - خبرنگاران - روستای پیت سرا واقع شهرستان سوادکوه که روز جمعه شاهد رانش کوه و آوار سنگ بر روی خانه ها و دامسراها بود ، امروز یکشنبه هم دوباره رانش کوه و ریزش سنگ را تجربه کرد.

خبرنگاران کوه باز هم بر سر روستای پیت سرا سوادکوه ریزش کرد

رانش کوه که روز جمعه و در نخستین ساعت تحویل سال جدید در روستای پیت سرا رخ داده بود ، 6 خانه را به طور کلی تخریب کرد ، به چهار خانه و چهار دامسرا خسارت زد ، سه دستگاه خودرو و همچنین زیرساخت های آب ، برق و گاز خسارت زد.

ساعاتی پس از این اتفاق ، در حالی که بخشدار مرکزی سوادکوه نسبت به احتمال رانش دوباره کوه هشدار داده و گفته بود که دستکم 15 قطعه سنگ نسبتا بزرگ پس از رانش در راستا به موانع برخورد کرده و متوقف شدند و احتمال حرکت آنها به سمت روستا وجود دارد ، امروز پیش بینی هایش محقق شد.

حسین لاری شامگاه یکشنبه به خبرنگار وبلاگ اسبیکو گفت که روستای پیت سرا امروز هم با رانش پراکنده کوه روبرو بوده است که این رانش ها خوشبختانه بزرگ و پرخطر نبوده است .

وی با اعلام اینکه بعضی از دامداران و واحدهای مسکونی که در منطقه پرخطر روستا پیت سرا قرار داشتند تخلیه شده و ساکنانش به مکان های امن انتقال یافتند ، اضافه نمود : تعدادی از ساکنین واحدهای مسکونی که امکان تهیه مکان امن برایشان مهیا نبوده است در یک مدرسه در شهرستان سوادکوه اسکان یافتند تا از هرگونه تهدید احتمالی ایمن باشند .

بخشدار مرکزی سوادکوه با بیان اینکه خطر رانش کوه همچنان منطقه پیت سرا این شهرستان را تهدید می کند ، اضافه نمود : از مردم می خواهیم تا صبر و تحملشان را بالا ببرند و از هرگونه تجمعات به دلیل شیوع ویروس کرونا خودداری کنند چرا که همه مسئولان برای حل این مساله پای کار هستند .

وی از بازدید چندین کارشناس زمین شناسی از منطقه خبر داد و گفت که این کارشناسان برای لرزه نگاری سنگ به منطقه آمدند تا بتوان هر چه سریع تر این مشکل را حل کرد.

بر اثر رانش کوه در روز جمعه شبکه آب روستای پیت سرای هم خسارت دیده بود که شرکت آب و فاضلاب مازندران اقدام به ترمیم آن کرده است. آب این روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار نداشت ، مسئله ای که در بعضی از روستاهای مازندران وجود دارد.

در روستای پیت سرا حدود 55 خانوار ساکن هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کوه باز هم بر سر روستای پیت سرا سوادکوه ریزش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوه باز هم بر سر روستای پیت سرا سوادکوه ریزش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید