جابه جایی 22 میلیون تن بار در جاده های کشور

به گزارش وبلاگ اسبیکو، وزیر راه و شهرسازی از جابه جایی 22 میلیون تن بار در شهریورماه سال جاری در جاده های کشور اطلاع داد و گفت: تا انتها مردادماه سال جاری میزان جابه جایی بار از بنادر در حوزه ریلی 2.2 برابر بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته شده و مسلما به هدف گذاری اجرا شده که ساخت و بهره برداری 2000 دستگاه ناوگان جدید ریلی است، می رسیم.

جابه جایی 22 میلیون تن بار در جاده های کشور

به گزارش وبلاگ اسبیکو، محمد اسلامی در مراسم پنجمین مرحله بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش فراوری اظهار کرد: امسال عمدا ساخت و بهره برداری از 2000 دستگاه ناوگان ریلی را هدف گذاری کردیم و مطمئن هستیم با وجود بهره برداری از 329 دستگاه ناوگان جدید ریلی در پنج ماهه امسال به این هدف خواهیم رسید چرا که در 12 ماهه پارسال به 700 دستگاه ساخته شده است و این نشان از جهش و رشد در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم با رفع مسائل و موانع ناخواسته در حوزه هایی مانند فولاد و بانکی که به زودی رفع می گردد در ماه های آینده شاهد تحویل تعداد بیشتر ناوگان ریلی باشیم و در انتها امسال بتوانیم 2000 دستگاه ناوگان ریلی جدید به خطوط راه آهن وارد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که سفارش بیش از 8000 دستگاه ناوگان جدید امیدوار نماینده است، اظهار کرد: این نشان می دهد که علی رغم مزاحمت های روزمره دشمنان چرخ اقتصاد کشور می چرخد و با وجود آنکه آنها می گویند اقتصاد ایران خوابیده و فلج شده است باید گفت که از اول شهریورماه تا روز گذشته بیش از 22 میلیون تن بار با بارنامه رسمی در جاده های کشور جابه جا شده است و این نشان دهنده چیزی جز اقتصاد فعال نیست، چرا که نه تنها نشانه ای از رکود ندارد بلکه رشد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

اسلامی ادامه داد: سهم ریل از بار براساس آمار و اطلاعات به دست آمده از بنادر نسبت به سال گذشته 2.2 برابر رشد در پنج ماهه امسال داشته است و هر قدر راه آهن بیشتر خود را به مراکز بار و لجستیک متصل کند مزیت بیشتری برای صاحبان بار داشته و می تواند سهم ریل را در حوزه باری افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته و تا قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور سهم ریل در حوزه مسافری نسبت به سال 1397، شش درصد رشد یافت و اگر به کرونا بر نمی خوردیم قطعا سهم ریلی در حوزه باری و مسافری در امسال نیز افزایش نیز می یافت، اما ما معتقد هستیم که تا انتها امسال سهم ریل از بار تا حدود 15 درصد افزایش می یابد کما این که پارسال تا قبل از شیوع ویروس کرونا به حدود 13 درصد رسیده بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: صنعت ریلی امروز وابستگی هایش به صورت مستمر کاهش می یابد و خودکفایی اش بیشتر می گردد و ایران نه تنها به عنوان بهره بردار بلکه به عنوان صاحب فناوری و صنعت در حوزه ریلی شناخته می گردد و به سمتی می رود که بتواند فراتر از جغرافیای خود بازار پیدا کند و تا به امروز گام های بلندی در این زمینه برداشته است.

آخرین شرایط پروازهای ترکیه

اسلامی همچنین در جمع وبلاگ اسبیکو در پاسخ به سوالی درباره آخرین شرایط پروازهای خارجی و پروازهای ترکیه اظهار کرد: ترکیش ایرلاین هنوز برای انجام پروازهای ایران - ترکیه اعلام آمادگی ننموده است اما در حال حاضر ایران ایر به 9 مقصد اروپایی پرواز می گردد و سهم جابه جایی این شرکت افزایش یافته است، بنابراین اگر مردم با شرکت های هواپیمای داخلی سفر نمایند زودتر به مقصد می رسند.

پرداخت 4000 وام ودیعه مسکن به مستاجران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری درباره وام ودیعه مسکن و اقتصادیات خانه های خالی اینگونه شرح داد که پرونده های اعطای وام ودیعه مسکن به مستاجران تشکیل شده و تا به امروز حدود 4000 نفر پیروز به دریافت این تسهیلات شدند و همچنان اعطای این تسهیلات ادامه دارد. درباره دریافت اقتصادیات از خانه های خالی هم با مجلس شورای اسلامی در تعامل هستیم تا به گونه ای این قانون اجرایی گردد که بازدارندگی لازم را داشته باشد و به زودی فهرست صاحبان خانه های خالی برای اخذ اقتصادیات را به سازمان امور اقتصادیاتی می دهیم.

وی با اشاره به تامین منابع اقتصادی برای افزایش فراوریات ناوگان جدید از آبان ماه امسال گفت: در ابتدای دولت یازدهم 10 هزار و 400 کیلومتر خط ریلی داشتیم و تا به امروز آن را به بیش از 14 هزار کیلومتر رسانده ایم و در انتها دولت دوازدهم 16 هزار کیلومتر خط ریلی خواهیم داشت.

اسلامی با اشاره به این که تامین منابع اقتصادی خط ریلی رشت - آستارا به وسیله بازار سرمایه انجام خواهد شد، ادامه داد: گرچه راه آهن برای برداشتن سقف ظرفیت مسافرگیری در واگن ها به استاد ملی کرونا درخواست داده است، اما تبادل هوا در کابین هواپیما با واگن های مسافری متفاوت بوده و هوای داخل کابین هواپیما به وسیله سیستم تهویه تغییر نموده و هوای جدید توزیع می گردد، اما پروتکل های بهداشتی قطار با هواپیما تفاوت دارد که البته ستاد ملی کرونا در این زمینه تصمیم گیرنده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جابه جایی 22 میلیون تن بار در جاده های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جابه جایی 22 میلیون تن بار در جاده های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید