فراوری پلاستیک محکم تجزیه پذیر با مقاومت استثنایی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، محققان دانشگاه ام آی تی نوعی پلاستیک تجزیه پذیر ساخته اند که مقاومت و استحکام زیادی دارد و حتی برای ساخت بخش هایی از خودروها قابل استفاده است.

فراوری پلاستیک محکم تجزیه پذیر با مقاومت استثنایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ اسبیکو به نقل از نیواطلس، با توجه به آلودگی گسترده محیط زیست به علت استفاده از مواد پلاستیکی تجزیه ناپذیر محققان همواره به دنبال راه هایی برای فراوری پلاستیک های جدید و تجزیه شونده هستند.

پژوهشگران با دستکاری مواد مورد استفاده برای فراوری پلاستیک عادی، نوعی پلاستیک مستحکم ساخته اند که به طور کامل قابل بازسازی و بازیافت است.

فراوری پلاستیک جدید مبتنی بر استفاده از نوعی پلاستیک خاص موسوم به ترموست است. ترموست یا گرماسخت به پلیمرهایی گفته می گردد که در اثر اعمال حرارت در آن ها پیوندهای عرضی با واکنش های شیمیایی ایجاد می گردد و در نتیجه وزن مولکولی متوسط آن ها بالا رفته و به حالت یکپارچه صلب درمی آیند.

از جمله مزایای ترموست می توان به تحمل بار فراوان، وزن مولکولی کم، پایداری بالا در برابر حرارت زیاد، مقاومت شیمیایی مناسب و عملکرد مناسب در برابر خزش و آسودگی تنش اشاره نمود. البته ترموست ها عمر زیادی ندارند و در برابر ضربه هم چندان مقاوم نیستند.

برای حل این مشکل ترکیب مونومرهای اسیلای اتیل به ترموست اضافه شده تا مقاومت و عمر آن بیشتر گردد. آنالیز ها نشان می دهد اگر بین 7.5 تا 10 درصد از این ماده به ترموست افزوده گردد مقاومت آن به میزان چشمگیری افزایش می یابد و تجزیه پذیری آن در محیط زیست تسهیل می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری پلاستیک محکم تجزیه پذیر با مقاومت استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پلاستیک محکم تجزیه پذیر با مقاومت استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید