توزیع 613 تن گوشت قرمز منجمد در خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسئله ای از نظر اندازه ذخیره گوشت قرمز در استان وجود ندارد، گفت: از ابتدای امسال تا به امروز حدود 613 تن گوشت قرمز منجمد در استان توزیع شده است.

توزیع 613 تن گوشت قرمز منجمد در خراسان رضوی

سعادت علی نیا در گفت وگو با وبلاگ اسبیکو در مورد طرح خرید حمایتی دام از روستاییان در خراسان رضوی اظهار کرد: به علت خشکسالی و کمبود علوفه در مراتع خرید دام مازاد از عشایر در اولویت قرار گرفته و به همین منظور 76 هزار راس دام به عنوان سهمیه برای استان در نظر گرفته شد که تا کنون 32 هزار و 109 راس دام از تعداد برنامه ریزی شده خریداری و هزینه و سهمیه نهاده آن که حدود 4000 تن بود نیز پرداخت شده است.

وی درباره خرید سایر سهمیه مزبور گفت: در راستای پرورش دام به وسیله عشایر 120 کیلوگرم جو به ازای هر راس دام طی سه ماه به ایشان تخصیص یافته است. مجموعا باید حدود 5200 تن جو به عشایر تحویل داده گردد که طی هفته گذشته و در مرحله اول 1500 تن جو توزیع شده و در مرحله دوم نیز 1050 تن جو به عشایر تحویل داده خواهد شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی درباره خرید حمایتی دام از دامداران روستایی خراسان رضوی توضیح داد: این طرح از 18 آبان ماه امسال ابلاغ شد و دامداران از 11 آذر ماه امسال اقدام به فروش دام سنگین خود کردند. تا کنون 268 راس دام سنگین در استان خریداری شده است.

علی نیا ادامه داد: در حال حاضر هر گوساله نر به قیمت 59 هزار تومان در هر کیلوگرم خریداری می گردد که 50 هزار تومان آن نقدی است و به ازای هر یک کیلوگرم دیگر معادل 1.7 کیلوگرم جو یا 2.8 کنسانتره دولتی به دامدار تحویل داده می گردد.

وی اعلام کرد: پس از خرید دام اطلاعات آن در سامانه پشتیبانی اداره کل امور دام ثبت شده و وجه آن طی 20 تا 25 روز و سهمیه نهاده دامداران حداکثر تا 20 روز پرداخت می گردد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با اشاره به فرایند خرید دام گوسفندی که از روز گذشته شروع شده گفت: بر اساس این فرایند تا به امروز حدود 30 راس گوسفند خریداری شده است.

علی نیا اعلام نمود: طبق اطلاع رسانی اتحادیه دامداران روزانه و بر اساس ظرفیت کشتارگاه ها حدود 50 تا 70 راس گوساله نر و حدود 500 راس بره نر پس از کشتار بسته بندی و ذخیره می گردد.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود 1000 تن گوشت گوساله از دامداران خریداری و ذخیره سازی شد و در حال حاضر نیز حدود 1000 تن گوشت قرمز در استان ذخیره شده است.

علی نیا بیان کرد: پیش بینی می گردد با توجه به جمعیت دامی مازاد، یعنی گوساله و بره نر، تا سرانجام امسال 1000 تن گوشت قرمز خریداری و ذخیره سازی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توزیع 613 تن گوشت قرمز منجمد در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 613 تن گوشت قرمز منجمد در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید