تنها بازمانده عجایب هفتگانه دنیا با قدمتی باورنکردنی ، عکس

به گزارش وبلاگ اسبیکو، زومیت نوشت: امروزه از میان عجایب هفتگانه قدیم دنیا، تنها هرم بزرگ جیزه به جای مانده است که به طور شگفت انگیزی قدیمی ترین آن ها است.

تنها بازمانده عجایب هفتگانه دنیا با قدمتی باورنکردنی ، عکس

دیگر آثار عجایب هفتگانه طی رخدادهای طبیعی مثل زلزله یا جنگ و حمله نیروهای بیگانه کاملاً از بین رفتند یا صرفاً بخش بسیار کوچکی از آن ها به جای مانده است.

هرم بزرگ جیزه یا هرم خوفو در مصر

هرم بزرگ جیزه که در بخش غربی رود نیل و شمال قاهره واقع شده است، تنها بازمانده عجایب هفتگانه قدیم است. این هرم بخشی از گروه سه تایی اهرام خوفو (Cheops) و خفرع (Chephren) و منکورع (Mycerimus) است که بین سال های 2700 و 2500 قبل از میلاد مسیح به عنوان مقبره های سلطنتی ساخته شدند. از این مجموعه سه تایی، هرم خوفو بزرگ ترین مقبره است که هرم بزرگ هم خوانده می گردد. این هرم حجمی به میزان 2/6 میلیون متر مکعب را اشغال می نماید و تقریباً از 2 میلیون بلوک سنگی ساخته شده است که وزن هرکدام از دو تا 30 تن متغیر است.

هرم خوفو با ارتفاع 139 متر، به مدت بیش از 4000 سال بلندترین ساختمان دنیا بود. درواقع، تنها انسان مدرن قرن نوزدهم توانست سازه هایی بلندتر از آن را بسازد. به طرز شگفت انگیزی اهرام مصر بدون یاری ابزار مدرن ساخته شده بودند؛ اما این پرسش مطرح است که مصریان چگونه این اهرام را ساختند؟

به عقیده دانشمندان، مصری ها از غلتک های چوبی و سورتمه های بارکش برای تکان دادن سنگ ها استفاده می کردند. دیوارهای شیب دار که قرار بود پرتوهای رع، خدای خورشید را منعکس نمایند، به شکل پلکانی ساخته و سپس با سنگ آهک پُر شدند. فضای داخلی اهرام راهروهای باریک و محفظه های مخفی دارند تا از دسترس سارقان دور نگه داشته شوند. گرچه باستان شناسان مدرن بعضی گنجینه های این خرابه ها را پیدا کردند، معتقدند بخش زیادی از اهرام در مدت 250 سال ساخت وساز تکمیلی غارت شدند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تنها بازمانده عجایب هفتگانه دنیا با قدمتی باورنکردنی ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها بازمانده عجایب هفتگانه دنیا با قدمتی باورنکردنی ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید