تراشه های 7نانومتری در تسخیر 3 برند خواهند بود

به گزارش وبلاگ اسبیکو، به نظر می رسد شرکت هایی مثل اپل و کوالکام قرار است رکورددار فضای فراوری تراشه های 7نانومتری شوند.

تراشه های 7نانومتری در تسخیر 3 برند خواهند بود

کوالکام برای فراوری تراشه پرچم دار بعدی خود از سری 800 اسنپدراگون، روی تراشه 7 نانومتری TSMC حساب باز نموده است. اپل نیز میخواهد برای فراوری تراشه A13 جهت استفاده در گوشی های آیفون 2019 از تراشه نو TSMC استفاده کند. پیشتر گفته شده بود که TSMC تراشه آیفون و آیپدهای 2018 اپل را مبتنی بر لیتوگرافی 7 نانومتری فراوری می نماید. سایر طراحان تراشه از جمله انویدیا، AMD و Xilinx، بعلاوه تعدادی از شرکت هایی که در زمینه فراوری تراشه های مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می نمایند، منتظر تراشه 7 نانومتری TSMC هستند.

مقاله های مرتبط:

  • سامسونگ فراوری تراشه 7 نانومتری مبتنی بر فناوری EUV را شروع نموده است
  • TSMC تنها فراورینماینده تراشه اپل تا سال 2019 خواهد بود

طراحی لیتوگرافی 7 نانومتری، در سال 2018 میلادی 10 درصد عایدی این شرکت را به خود اختصاص خواهد داد. انتظار می رود در سال 2019 میلادی با شروع فراوریتراشه 7 نانومتری با روش نو و متفاوت لیتوگرافی ماوراء بنفش (EUV)، این رقم افزایش یافته و به بیش از 20 درصد برسد. پیشتر گفته شده بود که تراشه های 7 نانومتری 20 درصد از عایدی سال 2019 TSMC را تشکیل خواهند داد. به لطف فرآیند فراوریEUV، امکان فراوری تراشه های قدرتمند امکان پذیر می گردد. این فرآیند فراوری نو به شرکت هایی هچون TSMC یاری می نماید تا بتوانند تراشه هایی با عملکرد بهتر فراوری نمایند. هفته گذشته، سی .سی. وِی، مدیرعامل TSMC در جمع سرمایه گذاران شرکت اظهار داشت که فراوری انبوه تراشه 7 نانومتری مبتنی بر فرآیند فراوری EUV، در سال 2020 شروع خواهد شد. البته لازم به ذکر است که بیشتر تراشه هایی که در سال آینده میلادی به وسیله این شرکت فراوری می شوند، قرار است با همان روش فراوری نسل اول تراشه های TSMC ساخته شده و بازار عرضه شوند. انتظار می رود با توجه به سفارش هایی که TSMC از سوی شرکت هایی همانند اپل، هواوی و AMD دریافت می نماید، فراوری تراشه 7 نانومتری برای TSMC عایدیزا بوده و منجر به افزایش عایدی این شرکت گردد.

در فصل فعلی و سه ماهه پایانی سال 2018، TSMC انتظار دارد که عایدیی بین 9.35 میلیارد دلار و 9.45 میلیارد دلار داشته باشد. این رقم نسبت به عایدی فصل قبل در حدود 10 تا 11 درصد افزایش را نشان می دهد. برآورد رشد عایدی TSMC برای امسال میلادی 6.5 درصد تخمین زده می گردد که رقمی کمتر از رقم پیش بینی شده اولیه است که رشد عایدی 7 درصد تا 9 درصد را برآورده نموده بود. کاهش تقاضای فناوری ماینینگ ارز رمزنگاری شده نسبت به آنچه انتظار می رفت، یکی از دلایل کاهش رشد عایدی پیش بینی شده برای این شرکت است.

منبع: انتخاب

به "تراشه های 7نانومتری در تسخیر 3 برند خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه های 7نانومتری در تسخیر 3 برند خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید