با تمام تغییرات دوربین گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 آشنا شوید

به گزارش وبلاگ اسبیکو، با وجود اینکه به غیر از افزایش زاویه دید دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ 5، این دوربین ها هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارند، اما در این میان سامسونگ بهبودهای نرم افزاری مختلفی را برای این دوربین ها عملی نموده است. سامسونگ مدتی قبل در یکی از انجمن های رسمی این شرکت، به تمام بهبودهای نرم افزاری دوربین های گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 پرداخته که در ادامه این موارد را مرور می کنیم.

با تمام تغییرات دوربین گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 آشنا شوید

بهبود در ثبت رنگ پوست

سامسونگ با استفاده از الگوریتم های بهتر در زمینه پردازش تصویر، پیروز شده بافت پوست را بهتر ثبت کند. علاوه بر این، یکی از قابلیت هایی که صرفا در گلکسی زد فلیپ 5 قرار گرفته است این است که کاربران برای ثبت عکس های سلفی می توانند بین دو حالت رنگ های طبیعی و گرم دست به انتخاب بزنند. در این دو حالت، رنگ و جزئیات پوست ها کمی تغییر پیدا می نمایند و کاربران با توجه به سلیقه خود، می توانند یکی از این دو مورد را انتخاب نمایند.

تشخیص هوشمند بخش های مختلف چهره

در صورتی که با گلکسی زد فلیپ 5 یا زد فولد 5 سلفی بگیرید، الگوریتم ها به صورت هوشمند بخش های مختلف چهره را شناسایی می نمایند و برای هرکدام از آن ها تغییراتی را عملی می نمایند. این الگوریتم می تواند مثلا فقط چهره را روشن تر کند و جزئیات بخش هایی مانند مو، ابرو و چشم ها را افزایش دهد.

بهبود کیفیت زوم دیجیتال

همانطور که می دانید، هر چقدر میزان بزرگ نمایی زوم دیجیتال بیشتر باشد، کیفیت عکس کاهش پیدا می نماید. سامسونگ برای بهبود کیفیت زوم در این دو گوشی، مدل هوش مصنوعی جدیدی را توسعه داده که با ترکیب فریم های متعدد، نویز تصویر را کاهش و کیفیت آن را افزایش می دهد. سامسونگ وعده داده به زودی این مدل هوش مصنوعی را برای گوشی های سری S23 هم ارائه خواهد داد.

افزایش کیفیت عکس های محیط های کم نور

برای بهبود کیفیت عکس های ثبت شده در محیط های کم نور، اگرچه سنسور استفاده شده اهمیت زیادی دارد، اما از سوی دیگر نباید قدرت پردازش های نرم افزاری را دست کم بگیریم. در این زمینه سامسونگ شرح داده که ابتدا با آنالیز پیکسل های مجاور و ترکیب چندین فریم، عکس های ثبت شده در این محیط ها بهبود پیدا می نمایند. از سوی دیگر، دوربین گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 با استفاده از مدل های هوش مصنوعی پیشرفته می تواند نویز تصاویر را کاهش دهد.

طبیعی تر شدن حالت پرتره

جدیدترین گوشی های تاشو سامسونگ و بعلاوه گوشی های سری S23، حالت بوکه را طبیعی تر ارائه می دهند. این یعنی در زمینه تشخیص سوژه اصلی با دقت بیشتری عمل می نمایند و در نتیجه برای حالت پرتره دیگر با یک افکت مصنوعی روبرو نمی شویم.

بهبود کیفیت دوربین زیر نمایشگر زد فولد 5

با وجود اینکه سامسونگ برای دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 5 از همان سنسور قدیمی استفاده نموده، اما این شرکت با استفاده از الگوریتم های بهتر، کیفیت عکس های ثبت شده با آن را بهتر نموده است. این الگوریتم ها می توانند غلظت بیش از حد بعضی از قسمت های عکس، نویز ها و مات بودن تصویر را کاهش دهند.

بهبود کیفیت اسکن مدارک

از دیگر بهبود های اجرا شده برای دوربین گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5، باید به شفاف شدن متن موجود در مدارک در صورت لرزش دست و مات شدن عکس اشاره کنیم. از سوی دیگر اگر حین عکس گرفتن از مدارک انگشت شما در عکس حضور داشته باشد، به طور اتوماتیک می توانید چنین مواردی را حذف کنید.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "با تمام تغییرات دوربین گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تمام تغییرات دوربین گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید