این مکان ها را ببینید تا فروتن باشید!

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مکان هایی در دنیا که شما را مانند آدم کوچولوها نشان می دهد

فکر می کنید انسان ویژه ای هستید؟ بهتر است در این فکر تجدیدنظر کنید، زیرا این چشم انداز ها که شامل کوهستان های بزرگ، صحراهای وسیع و آسمان های فراخ هستند می توانند تلنگری باشد که به شما ابعاد حقیقی تان را نشان بدهد. با خبرنگاران همراه باشید:

این مکان ها را ببینید تا فروتن باشید!

ربع الخالی- عمان

اگر کلماتی طولانی نظیر اسکیمو، قطب و بارش برف زیاد را برای شرح دادن برف به کار می برند باید گفت که بادیه نشینان عرب نیز همین شرایط را برای شن و ماسه دارند. زیرا جهانی آن ها کاملا از طریق شن و ماسه پر شده و تحت سلطنت ماسه ها قرار گرفته است. ربع الخالی که تقریبا یک پنجم کل شبه جزیره عربستان را شامل می شود، بزرگ ترین دریای شن در جهان به حساب می آید. امواج درهم آمیخته از رنگ های قرمز و نارنجی که در آن ها فلدسپات (feldspar) فراوانی وجود دارد، بیش از 580 هزار کیلومتر مربع از عمان، یمن، امارات متحده عربی و عربستان سعودی را پوشانده اند. بر قله یک تپه شنی بایستید تا از تمامی جهات با هیچ چیز به یک صحرای کامل روبرو نباشید و در آن زمان است که خود را مانند هر یک از این دانه های شن در برابر این صحرا مانند یک شیء میکروسکوپی خواهید دید.

یکی از آسان ترین راه ها برای رسیدن به ربع الخالی از طریق سفرهای برنامه ریزی شده و دارای راهنما از بخش جنوبی عمان و شهر صلاله است.

مالدیو

مالدیو می تواند در بهترین زمان های ممکن به شما حس و حال کوچک بودن را بدهد: کافی است تا بر روی یکی از جزایر مرجانی دلربای این منطقه بایستید و در آن زمان می توانید ذره به ذره اقیانوس هند را مشاهده کنید. با این وجود برای این که به معنای واقعی کلمه عظمت این مکان کوچکی خود را درک کنید باید به دیدار رویارو با آب های آبی رنگ این اقیانوس رفته دل به این وسعت بی کران آبی و زیبا بزنید. بزرگ ترین ماهی ها و کوسه وال های جهان که طول آن ها به 12 متر نیز می رسد در این مکان یافت می شوند. با این وجود خصلت آن ها منبع غذایی شان یعنی پلانکتون ها موجب شده است که بتوان کاملا امن و به روش غواصی با لوله تنفسی به سراغ این حیوانات رفت، هرچند که این امن بودن به هیچ عنوان حس عظمت موجود در این مکان را از بین نمی برد. کافی است که در فاصله چند متری این موجودات بزرگ الجثه قرار بگیرید تا بتوانید درک کنید که تا چه اندازه کوچک هستید.

کوسه وال ها برحسب فصل سفر می کنند: در بازه زمانی ماه های می تا دسامبر می توان آن ها را در اطراف جزایر غربی مشاهده کرد و در ماه های دسامبر تا آوریل می توان این موجودات را در بخش شرقی مشاهده نمود.

مکان مقدس یورک (York Minster) - انگلستان

شهر یورک که در دیواره های خود و در فاصله 320 کیلومتری لندن محصور شده است، عملیات ساخت یکی از بزرگ ترین کلیساهای جامع گوتیک جهان در سال 1220 میلادی آغاز شد و فرایند این ساخت وساز آن برای 250 سال متوالی به طول انجامید. البته باید گفت که این همه سال صبر ارزش کافی برای این بنا را داشت. این بنا که به شکل کلاسیک چلیپایی ساخته شده است دارای برج هایی زیبا بر فراز خیابان های باریک و دیوارهای ضخیم و مشهور یورک است. با توجه به دکوراسیون پیچیده، سردخانه عجیب وغریب و رازآلود و ناقوس بزرگ و 10 تنی این بنا می توان گفت که این بنا مانند یک ورزشکار، نیرومند و قوی است. این بنا بی پروایی انسان درزمینه معماری را نشان می دهد و به نوعی انگار برای دسترسی به عرش آسمان ها ساخته شده است. هم حضور فیزیکی (برای نمونه پنجره بزرگ سالن شرقی با ارتفاع 23 متر) و هم جو معنوی این مکان موجب می شوند که حس خشوع به شما دست بدهد. شهر یورک در طول فصل تابستان و اوج ورود گردشگرها بسیار شلوغ است و به همین دلیل نیز یک بازدید پاییزه از این مکان (در ماه های سپتامبر یا اکتبر) می تواند بدون وجود فشردگی و شلوغی جمعیتی، روزهایی گرم را برای بازدید از این مکان به شما ارائه کند.

استرومبولی (Stromboli) - ایتالیا

اگر فراموش کرده اید که کره خاکی ما دارای یک هسته جوشان است، این جزیره و آتش فشان فعال آن شما را در راستا یادآوری قرار خواهند داد. این منطقه به خاطر فعالیت های آتش فشانی خود به عنوان فانوس دریایی مدیترانه شناخته می شود و بخشی از جزایر آیولین (Aeolian) به حساب می آید. این منطقه در حقیقت مجمع الجزایری است که هفت قله آتش فشانی را در خود جای داده اند و همگی در سواحل شمالی سیسیل قرار دارند. مجذوب کننده ترین این جزیره ها را می توان استرومبولی دانست که دائما در آن آتش فشان ها و انفجارهایی در حال رخ دادن است و گردوغبار و بخار و صخره ها از آن فوران می کنند. در برخی از موارد نیز گدازه های آتش فشانی به راه افتاده و راستا خشک و فاقد حیاتی به نام Sciara del Fuoco را به سوی دریای مدیترانه طی می کنند. از یک ماهیگیر بخواهید که در زمان غروب شما را به این منطقه ببرد تا بتوانید این آتش بازی طبیعی را به بهترین وجه مشاهده نمایید.

استرومبولی فاقد فرودگاه است و رسیدن به آیولین تنها از طریق قایق از راستا ناپل یا میلازو یا سیسیل ممکن است.

منبع: الی گشت

به "این مکان ها را ببینید تا فروتن باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مکان ها را ببینید تا فروتن باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید