این غذا ها را بخورید تا مغزتان جوان بماند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، پیش بینی می گردد که تعداد مبتلایان به زوال عقل طی سه دهه آینده تقریبا سه برابر گردد.

این غذا ها را بخورید تا مغزتان جوان بماند

نتایج تحقیقات نشان می دهد که غذا های غنی از منیزیم مانند آجیل و اسفناج ممکن است به کاهش خطر زوال عقل یاری کند.

در یک تحقیق کسانی که منیزیم بیشتری دریافت می کردند، سطوح پایین تری از انقباض مغز و پیری داشتند.

این مطالعه شامل بیش از 6000 نفر در بریتانیا بود که طی 16 ماه نظرسنجی در خصوص مصرف غذای خود انجام دادند.

محققان دریافتند کسانی که غذا های غنی از منیزیم از جمله دانه ها و غلات سبوس دار، سبزیجات با برگ سبز و حبوبات مصرف می کردند، سن مغز کمتری داشتند.

خاوله علاتق، محقق ارشد این تحقیق، گفت: نتایج نشان می دهد که افزایش 41 درصدی در مصرف منیزیم می تواند منجر به انقباض کمتر مغز مرتبط با افزایش سن گردد که با عملکرد شناختی بهتر و خطر کمتر یا تاخیر در آغاز زوال عقل در آینده مرتبط است.

این تحقیق مزایای بالقوه رژیم غذایی سرشار از منیزیم و نقشی که در ارتقاء سلامت مغز ایفا می نماید را برجسته نموده است. بر اساس نتایج این تحقیق افزایش مصرف منیزیم از میانگین 350 میلیگرم در روز به 550 میلیگرم با کاهش سن یک ساله مغز در سن 55 سالگی مرتبط بود.

غذا های غنی از منیزیم شامل بادام زمینی، بادام هندی، دانه چیا، لوبیا سیاه، سیب زمینی، برنج قهوه ای، ماست، بلغور جو دوسر و شیر است.

دکتر ارین والش، یکی دیگر از محققان این تحقیق، گفت: از آنجایی که هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد و توسعه درمان های دارویی در 30 سال گذشته ناموفق بوده، پیشنهاد می گردد که توجه بیشتری به پیشگیری از این بیماری معطوف گردد.

نتایج تحقیقات ما می تواند از توسعه مداخلات بهداشت عمومی با هدف ترویج پیری مغز سالم به وسیله استراتژی های رژیم غذایی خبر دهد.

انتظار می رود تعداد افرادی که مبتلا به زوال عقل تشخیص داده می شوند، در طول سه دهه آینده تقریبا سه برابر شوند که این افزایش تا حدی به علت پیری جمعیت بعلاوه سبک زندگی ناسالم است.

علاتق گفت: این مطالعه نشان می دهد که مصرف بیشتر منیزیم در رژیم غذایی ممکن است به محافظت عصبی در مراحل اولیه پیری یاری کند و اثرات پیشگیرانه ممکن است در 40 سالگی یا حتی زودتر آغاز گردد؛ به این معنا که افراد در هر سنی باید توجه بیشتری به مصرف منیزیم خود داشته باشند.

ما بعلاوه دریافتیم که اثرات محافظت کننده عصبی منیزیم رژیمی برای زنان بیشتر از مردان بیشتر به نظر می رسد. بعلاوه این تاثیر بعد از یائسگی بیشتر از پیش از یائسگی مفید خواهد بود؛ اگرچه این نتایج ممکن است به علت اثر ضد التهابی منیزیم نیز باشد.

باید توجه داشت که این مطالعه اثرات مکمل های منیزیم را آزمایش نکرد بلکه آنالیز کرد که افراد چقدر از غذا هایی که قبلا مصرف نموده بودند، منیزیم دریافت کردند. دریافت ریزمغذی های مناسب از غذا های طبیعی معمولا بهتر از مکمل هاست.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو

به "این غذا ها را بخورید تا مغزتان جوان بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذا ها را بخورید تا مغزتان جوان بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید