این ربات در آینده بیشتر کار های خانه شما را انجام خواهد داد!

به گزارش وبلاگ اسبیکو، دایسون در حال توسعه ربات هایی است که قادرند کار های منزل را انجام دهند. این شرکت میخواهد صد ها مهندس را طی پنج سال آینده برای طراحی این ربات ها استخدام کند. مدتها است که ربات ها در صنعت و برای انجام کار های پرخطر و کار هایی که احتیاج به دقت بیشتری نسبت به توانایی انسان دارند، به کار گرفته می شوند.

این ربات در آینده بیشتر کار های خانه شما را انجام خواهد داد!

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ربات های صنعتی معمولاً برای یک کار خاص ساخته می شوند و در نتیجه تعداد زیادی ربات با اشکال و مقدار های مختلف کل خط مونتاژ یک کارخانه را تشکیل خواهند داد. ما در حالت ایده آل رباتی را می خواهیم که قادر به انجام هر کاری باشد. ربات ها امروزه در زمینه تمیز کردن کف پوش ها پیشرفت زیادی داشته اند. ربات Robo-vacs اکنون قادر است گرد و غبار و زباله ها را از بین ببرد و به پاک کردن سطوح یاری کند. کوچک بود این ربات نیز یکی از مزیت های آن محسوب می گردد.

کوشش برای ساخت ربات کوچکی که قادر به انجام بیشتر کار های خانه باشد و بتواند از یک اتاق به اتاق دیگر پرسه بزند، هنوز نتوانسته کاربران را متقاعد کند. این ربات ها دارای بازو هایی خواهند بود که می توانند بشقاب ها را از قفسه خشک کن بلند نمایند، مبل را جاروبرقی بکشند و وسایل خانه را بلند نمایند. این شرکت که بیشتر به خاطر جارو برقی های خود شناخته شده است، میخواهد دستگاهی مستقل با قابلیت انجام کار های خانه و دیگر وظایف را توسعه دهد.

دایسون می گوید چنین دستگاهی تا سال 2030 عرضه خواهد شد. این شرکت مدتها است که به استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک در محصولات خود علاقه نشان می دهد. این اعلامیه همزمان با کنفرانس بین المللی رباتیک و اتوماسیون در فیلادلفیا اعلام شد. دایسون میخواهد حدود 700 مهندس رباتیک در حوزه های بینایی کامپیوتر، یادگیری ماشین، حسگر ها و مهندسی مکاترونیک استخدام کند. این شرکت علاوه بر استخدام در حال ساخت مکانی است که امیدوار است بزرگترین مرکز تحقیقات رباتیک بریتانیا باشد. این مرکز در فرودگاه Hullavington در نزدیکی مرکز طراحی این شرکت در ویلتشر انگلستان قرار گرفته است.

جیک دایسون، مهندس ارشد این شرکت می گوید: تحقیقات دایسون در زمینه هایی از جمله مهندسی مکانیک، سیستم های بینایی، یادگیری ماشین و ذخیره سازی انرژی خلاصه می گردد. جیمز دایسون موسس این شرکت در سال 2020 اظهار داشت دایسون میخواهد تا سال 2025 مبلغ 3.45 میلیارد دلار در زمینه رباتیک، فناوری موتور نو و نرم افزار یادگیری ماشین سرمایه گذاری کند. این شرکت میخواهد 750 میلیون دلار از این مبلغ را در امسال هزینه کند. یکی از مجذوب کننده ترین ویژگی های ربات های آینده دایسون، بازوی رباتیکی است که از نقشه برداری سه بعدی برای تجسم یک جایگاه و تمیز کردن آن استفاده می نماید. آن ها یک کاربرد بسیار مهم خواهند داشت؛ یاری به افرادی که دارای مسائل تحرکی هستند و ممکن است نتوانند بعضی کار های روزمره خانگی را به راحتی انجام دهند.

منبع: gizmodo

منبع: فرارو

به "این ربات در آینده بیشتر کار های خانه شما را انجام خواهد داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ربات در آینده بیشتر کار های خانه شما را انجام خواهد داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید