ابعاد تازه درباره مرگ قاضی منصوری، علت کارشکنی رومانی چیست؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، نورنیوز نوشت:دولت رومانی اطلاعات صحیح را در اختیار رسانه ها و مقامات رسمی قرار نداده و در انتشار اطلاعات به صورت قطره چکانی عمل می نماید. بیشتر اخبار منتشر شده تا به امروز بر پایه اطلاعاتی است که از سوی رسانه های محلی اعلام شده و غالبا ضد و نقیض هستند.

ابعاد تازه درباره مرگ قاضی منصوری، علت کارشکنی رومانی چیست؟

غروب آدینه 30 خرداد بود که خبرگزاری ها از مرگ غلامرضا منصوری متهم پفراینده مالی موسوم به پفراینده طبری خبر دادند.

این حادثه که تنها 12 روز پس از شروع دادگاه رسیدگی به مفاسد مالی بعضی کارکنان قوه قضائیه رخ داد شکل گیری شبهات جدی در اذهان عمومی به دنبال داشت.

این خبر در زمان کوتاهی تبدیل به خبر اول خبرگزاری های فارسی زبان معاند شد و تحلیل ها در این شبکه ها به گونه ای پیش رفت که بر شایعات و شبهات دامن زد.

منصوری که پیش از این در سمت قاضی و بازپرس در ایران فعال بود پس از متهم شدن به دریافت رشوه 500 هزار یورویی در فیلمی مدعی شد به زودی برای بیان توضیحات به ایران باز می گردد.

منصوری پس از آن در رومانی به درخواست ایران توسط پلیس اینترپل مورد تعقیب قرار گرفته و بازداشت شد.

با وجود تاکید ایران بر مجرمیت این فرد و اعلام اعلان قرمز به اینترپل در خصوص دستگیری او به علت اتهامات وارده، دادگاهی در رومانی مدارک ایران را برای استرداد کافی ندانست و بیان کرد تا زمان تکمیل مدارک، منصوری آزاد شده و ضمن حضور در خاک رومانی هر هفته باید خود را به پلیس معرفی کند.

هر چند بنابر اعلام مقامات ایران، مرگ منصوری تاثیری بر فرایند پفراینده فساد طبری ندارد اما با توجه به اعلام ایران به پلیس بین الملل و وظیفه ای که کشور رومانی به عنوان محل استقرار منصوری بر عهده داشته، طبیعتا پلیس رومانی مسئول مرگ او به هر دلیلی اعم از قتل یا خودکشی است.

وزارت امور خارجه ایران نیز از سفیر رومانی خواسته تا درباره این حادثه اطلاعات شفافی ارائه گردد اما به نظر می رسد در این خصوص کارشکنی هایی از سوی رومانی وجود دارد.

نخست اینکه؛ با وجود وظیفه پلیس رومانی در محافظت از مجرمی که قرار بود به ایران بازگردانده گردد، او طی حادثه ای مشکوک از جهان رفته است.

دیگر اینکه؛ به دنبال مرگ منصوری مقامات رومانی از اعلام نظر صحیح و سریع در این مورد امتناع نموده و اخبار ضد و نقیضی را ارائه نموده اند.

به عنوان مثال در خصوص چگونگی (خودکشی یا قتل) و مکان دقیق مرگ تا به امروز اطلاعات درستی اعلام نشده است. همچنین با انتشار تصاویری از انتقال جسد به آمبولانس، شبهه هایی نیز در این مورد به وجود آمده که همچنان بی پاسخ مانده است.

یا مثلا خبری که از سوی دادستانی بخارست منتشر شد و تقریبا اولین اطلاع رسانی رسمی بود بعدا به قرائت متفاوتی از سوی رسانه های آمریکایی منتشر شد ولی دولت رومانی هم واکنشی به آن نداشت!

بر این اساس؛ رفتار دولت رومانی از چند منظر قابل بحث است:

در وهله نخست، دولت رومانی اطلاعات صحیح را در اختیار رسانه ها و مقامات رسمی قرار نداده و در انتشار اطلاعات به صورت قطره چکانی عمل می نماید. بیشتر اخبار منتشر شده تا به امروز بر پایه اطلاعاتی است که از سوی رسانه های محلی اعلام شده و غالبا ضد و نقیض هستند.

دوم اینکه پلیس رومانی در انجام وظایف خود در قبال تحویل مجرم به ایران کوتاهی نموده است.

دیگر اینکه مقامات رومانی هیچ تصویر واضح و روشنی از حادثه یا جسدی که گفته شده متعلق به منصوری است ارائه ننموده که این امر شبهاتی را در افکار عمومی ایجاد نموده و شرایطی فراهم شده که رسانه های معاند، سوار بر موج این حادثه به مسموم کردن ذهن افکار عمومی بپردازند.

بدیهی است خواسته مقامات و مردم ایران از رومانی شفاف سازی سریع و دقیق این حادثه برای معین شدن ابعاد آن و معرفی مقصران احتمالی این رخداد است.

23311

منبع: خبرآنلاین

به "ابعاد تازه درباره مرگ قاضی منصوری، علت کارشکنی رومانی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد تازه درباره مرگ قاضی منصوری، علت کارشکنی رومانی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید