7 دانگل بلوتوث باکیفیت برای خودرو و تلویزیون که باید امتحان کنید

به گزارش وبلاگ اسبیکو، دانگل بلوتوث محصولی است که امکان اتصال یک دستگاه با دستگاه دیگر را به وسیله بلوتوث فراهم می نماید؛ این یعنی اگر دستگاه شما از بلوتوث پشتیبانی نمی نماید می توانید یک دانگل خریداری نموده و با اتصال به دستگاه مورد نظر، یک سیستم صوتی یا هر گجت دیگری را به آن متصل کنید. این گجت های کوچک بسیار کاربردی هم هستند و اگر فکر می کنید به یکی از آن ها احتیاج دارید حتما در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با 7 مورد از برترین دانگل های بلوتوث برای ماشین و تلویزیون آشنا کنیم.

7 دانگل بلوتوث باکیفیت برای خودرو و تلویزیون که باید امتحان کنید

فهرست محتوا

1. دانگل بلوتوث دای هارد مدل EGM7

2. دانگل بلوتوث ارلدام مدل Blue-Ray Nature

3. دانگل بلوتوث مدل 017

4. دانگل بلوتوث تسکو مدل BT 100N

5. دانگل ارلدام مدل M22

6. دانگل هارمن مدل KN320

7. دانگل تسکو مدل BT103

سخن پایانی

1. دانگل بلوتوث دای هارد مدل EGM7

دانگل بلوتوث دای هارد مدل M7 محصولی مطمئن و باکیفیت از برند دای هارد است که قابلیت اتصال به هدست و اسپیکر بلوتوث را دارد و علاوه بر این ها، برای انتقال صدای TV به تمامی اسپیکرها و هدست های مجهز به بلوتوث هم مناسب است .دانگل بلوتوث دای هارد مدل M7 احتیاجی به نصب نرم افزار و راه اندازی اولیه ندارد که این یعنی به صورت پرتابل قابل استفاده است و برای روشن شدن دستگاه کافیست پورت USB را به منبع تغذیه (آداپتور -5v) متصل کنید. سپس کابل AUX یا صدا را به دستگاه دانگل بلوتوث دای هارد مدل M7 و بعلاوه به خروجی دستگاه فرستنده مانند (تلویزیون یا هر دستگاه دیگری) وصل کنید. در نهایت بلوتوث دستگاه (مانند اسپیکر، هدفون و…) را در حالت روشن نگه دارید تا به صورت اتوماتیک به آن متصل گردد.

این دانگل هم بسیار کوچک است و هم وزن کمی دارد به گونه ای که اصلا برای جابجایی آن با مشکل روبرو نخواهید شد. در فهرست مشخصات فنی این محصول اشاره ای به ضبط خودرو نشده اما در رابطه با امکان اتصال آن به تلویزیون مطمئن هستیم. با این حال اگر علاقه مند به خرید دانگلی با امکان اتصال به ضبط خودرو هستید، می توانید از مدل های دیگر این فهرست بهره ببرید.

2. دانگل بلوتوث ارلدام مدل Blue-Ray Nature

برند ارلدام یکی از باکیفیت ترین و برترین برندهای فعال در زمینه فراوری لوازم الکترونیکی است که محصولاتی مدرن و بروز را با تکیه بر فناوری های پیشرفته روانه بازار می نماید. یکی از محصولات پرطرفدار و پرکاربرد این برند، دانگل بلوتوثی موزیک ارلدام مدل Blue-Ray Nature است. این دانگل بلوتوث ابزاری مقرون به صرفه و کارآمد برای برقراری امکان ارتباطات بی سیم به وسیله بلوتوث روی ماشین به شمار میرود و به شما اجازه می دهد گوشی یا هر وسیله دیگری که قابلیت پخش موسیقی دارد را به وسیله بلوتوث به ضبط ماشین متصل کنید.

این نوع دانگل بلوتوث USB را به راحتی می توانید به پورت USB ضبط خودرو وصل کنید؛ حالا می بینید که هر دستگاه جانبی دارای بلوتوث قادر به اتصال به رادیو پخش خودرو شما است. در استفاده از دانگل بلوتوث ماشینی ارلدام Blue-Ray Nature محدودیت فاصله ندارید و حتی افرادی که در صندلی عقب اتومبیل هستند هم به راحتی می توانند به رادیو پخش خودرو متصل شده و موزیک پخش نمایند. برای استفاده از دانگل بلوتوث Blue-Ray Nature کافیست دانگل را به پورت USB متصل نموده و از طرف دیگر کابل AUX تعبیه شده در جعبه محصول را به این دانگل متصل کنید و سپس با اتصال گوشی موبایل به دانگل به وسیله بلوتوث می توانید موزیک دلخواه و یا حتی مکالمات خود را به وسیله سیستم صوتی خودرو پخش کنید. بدین ترتیب امکان اتصال کاملا بدون بی سیم فراهم نیست و در برترین حالت حتما برای برقراری ارتباط به یک کابل هم احتیاج است.

نکته قابل توجه در این محصول این است که کاربرد دانگل Blue-Ray Nature محدودیت به استفاده فقط در خودرو نیست و شما می توانید هر دستگاه پخش نماینده دارای پورت USB را به وسیله این دانگل، بلوتوث دار نموده و اقدام به پخش موسیقی به وسیله گوشی خود کنید. بعلاوه میکروفون تعبیه شده روی دانگل ارلدام امکان مکالمه در هنگام رانندگی یا هر زمان دیگری را بدون استفاده از تلفن همراه برای شما فراهم می سازد؛ میکروفونی که کیفیت نسبتا خوبی هم دارد.

3. دانگل بلوتوث مدل 017

یکی دیگر از دانگل های خوب موجود در بازار که برای استفاده در خودرو مناسب است، دانگل بلوتوث مدل 017 نام دارد. این دانگل بسیار کوچک با بلوتوث نسخه 2.1 سازگاری داشته و در واقع باید گفت یک دانگل قدیمی به شمار میرود. بنابراین شاید در اتصال به همه دستگاه ها نتوانید آنطور که باید از قابلیت های آن بهره ببرید. اما اگر اتصال با موفقیت صورت بگیرد، می بینید که کیفیت صدا واقعاً عالی است و مسئله ای از این بابت وجود نخواهد داشت. این دستگاه از میکروفون هم بهره می برد تا بتوانید حین رانندگی به تماس ها پاسخ دهید. قیمت پایینی هم که دارد ارزش خرید آن را دوچندان نموده به گونه ای که تا به امروز صدها نفر آن را خریداری نموده و از آن رضایت دارند.

4. دانگل بلوتوث تسکو مدل BT 100N

دانگل بلوتوث شرکت تسکو با مدل BT 100 هم به پخش نماینده های خودرو که به صورت پیش فرض از قابلیت بلوتوث پشتیبانی نمی نمایند، متصل می گردد و این امکان را به شما می دهد که بتوانید یک گوشی، تبلت یا هر دستگاه با قابلیت پخش موسیقی را به وسیله بلوتوث به ضبط ماشین متصل نموده و به وسیله آن آهنگ پخش کنید. این روزها بسیاری از ماشین ها از درگاه USB پشتیبانی می نمایند. اما اگر خودروی شما به این درگاه مجهز نیست نمی توانید از این دانگل بهره ببرید چرا که دانگل تسکو فقط امکان اتصال به خودرو به وسیله پورت USB را دارد. در غیر این صورت عملا خرید آن فایده ای نخواهد داشت.

به یاری این دانگل بلوتوثی هنگامی که درون خودرو هستید، می توانید از گوشی موبایل خود موسیقی پخش کنید و به وسیله پخش نماینده و بلندگوهای خودرو آن را بشنوید. محدوده عملکرد دانگل بلوتوثی TSCOمدل BT100 برابر با 10 متر است که یعنی می توانید حتی در صندلی عقب هم بدون هیچ مسئله ای ضبط ماشین را به وسیله آن را به گوشی خود متصل نموده و کنترل بیشتر و راحت تری روی پخش داشته باشید. این دستگاه علاوه بر ماشین به تلویزیون و سینمای خانگی هم وصل می گردد و تجربه لذت بخشی از گوش دادن به موسیقی را برای شما فراهم می نماید.

5. دانگل ارلدام مدل M22

می رسیم به پنجمین محصول این فهرست که قابلیت اتصال به پخش نماینده ماشین را دارد. این محصول مثل هر دانگل بلوتوثی دیگری، ضبط ماشین شما را که به صورت پیش فرض از بلوتوث پشتیبانی نمی نماید، به آن مجهز خواهد نمود و به شما اجازه می دهد ضبط را از این طریق به دستگاه های پخش نماینده موسیقی متصل کنید.

مزیت بزرگی که این دانگل مجذوب کننده در مقایسه با بسیاری از دانگل های موجود در بازار دارد این است که اصلا احتیاجی نیست آن را شارژ کنید؛ این دانگل انرژی مورد احتیاج خود را از برق خودرو دریافت می نماید که این یعنی اتصال شما دیگر تحت الشعاع ضعف باتری قرار نخواهد گرفت و همواره پایداری و کیفیت بالایی را شاهد خواهید بود.

این محصول یک میکروفون هم روی بدنه خود دارد که یاری می نماید هنگام برقراری تماس در خودرو بتوانید از آن برای صحبت کردن بهره ببرید. نمی توان مدعی شد کیفیت این میکروفون استثنائی است اما قطعا کار راه انداز خواهد بود چون قرار نیست ساعت ها با آن به انجام مکالمه بپردازید.

6. دانگل هارمن مدل KN320

شرکت هارمن یکی از برترین برندهای فعال در زمینه فراوری لوازم جانبی است و دانگل بلوتوثی KN320 آن هم یکی از برترین های این شرکت به شمار میرود که از آن می توان هم به عنوان فرستنده و هم گیرنده صدا به وسیله بلوتوث بهره ببرید. این یعنی شما می توانید با اتصال این دانگل به پورت USB ضبط ماشین، موسیقی دلخواه خود را به وسیله اتصال بلوتوث پخش کنید. هارمن روی این محصول پورت AUX نیز تعبیه نموده تا به وسیله کابل نیز بتوان از آن درون ماشین استفاده کرد که با این روش حتی احتیاجی به اتصال بلوتوثی نیز نخواهید داشت. البته اگر بخواهید به وسیله بلوتوث از آن بهره ببرید، باید حتما AUX به دستگاه مبدا و مقصد متصل باشد.

این دانگل با سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری کاملی دارد و حتی از یک میکروفون هم بهره می برد که اجازه می دهد در خودرو و حین رانندگی بدون اینکه احتیاج به دست داشتن گوشی باشد، مکالمه کنید. این دانگل از بلوتوث نسل 5.1 پشتیبانی می نماید که یعنی اتصال پایداری را برای شما به ارمغان می آورد. از این دانگل علاوه بر سیستم صوتی خودرو، با اسپیکر و سینمای خانگی نیز سازگار است و می توانید با استفاده از آن، سینمای خانگی را به گوشی یا تبلت متصل نموده و آهنگ پخش کنید و لذت ببرید. البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که این دانگل با PC هم سازگار است.

7. دانگل تسکو مدل BT103

در نهایت می رسیم به آخرین محصول این فهرست از یک برند فوق العاده باکیفیت یعنی تسکو که معمولا کمتر کسی از محصولاتش ناراضی است. از جمله برترین دانگل های بلوتوثی بازار می توان به تسکو BT103 اشاره نمود که کیفیت بالا و هواداران زیادی دارد. این محصول از بلوتوث نسخه 4.0 بهره می برد و حداکثر برد آن هم 10 متر است که بسیار مناسب ارزیابی می گردد. شما می توانید این دانگل را با استفاده از کابل هایی که درون جعبه آن واقع شده است به هدست، اسپیکر بلوتوث و حتی تلویزیون هایی که از اتصال بلوتوث بهره نمی برند متصل کنید و از کیفیت بسیار خوب آن لذت ببرید. این دانگل احتیاجی به نصب نرم افزار و راه اندازی خاصی ندارد و برای استفاده تنها باید آن را به منبع تغذیه (آداپتور -5v) متصل کنید. توجه داشته باشید که این مدل دانگل فقط فرستنده صوت به وسیله بلوتوث است و نه گیرنده آن. بنابراین نمی توانید از آن برای اتصال بلوتوثی در ضبط خودرو بهره ببرید.

سخن پایانی

در این مطلب دانگل هایی را به شما معرفی نموده ایم که عمدتا امکان اتصال به سینمای خانگی، تلویزیون و ضبط ماشین را دارند. این یعنی شاید بعضی از آن ها برای اتصال به کامپیوتر و لپ تاپ مناسب نباشند. توجه داشته باشید گاهی اوقات این دانگل ها ممکن است کیفیت صدای خیلی بالایی نداشته باشند که این موضوع کاملا طبیعی است و هیچوقت نمی توان از یک دانگل انتظار داشت صدا را با همان کیفیتی که یک ضبط بلوتوثی اوریجینال پخش می نماید، به گوش کاربر برساند. هرچند دانگل های این فهرست عملکرد بسیار خوبی از این حیث دارند.

سوالات متداول درباره دانگل بلوتوث

چرا کیفیت پخش سیستم در خودرو با دانگل بلوتوثی کاهش پیدا می نماید؟

این اتفاق غالب اوقات رخ می دهد و ممکن است با استفاده از دانگل فقط بلوتوثی، کیفیت صدا اندکی کاهش پیدا کند که در این مواقع با اتصال کابل AUX می توانید شرایط را بهبود ببخشید.

آیا این دانگل ها برای اتصال به سیستم PC هم مناسب هستند؟

بله. معمولا دانگل هایی که از خودرو پشتیبانی می نمایند قابلیت اتصال به PC را دارند اما برعکس این قضیه همواره صدق نمی نماید.

آیا می توان دانگل ها را بدون کابل به ضبط خودرو متصل کرد؟

بعضی از مدل ها اتصال بدون کابل هم دارند اما پیشنهاد می گردد کابل را حتما بهره ببرید تا کیفیت صدای بیشتری دریافت کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 دانگل بلوتوث باکیفیت برای خودرو و تلویزیون که باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دانگل بلوتوث باکیفیت برای خودرو و تلویزیون که باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید