4 طرح تحقیقاتی علوم شناختی بین مراکز علمی ایران و چین اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، حسین عزیزی نماینده ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در صندوق علمی مشترک راه ابریشم گفت: درسال های اخیر با حمایت این صندوق دو کارگاه آموزشی مشترک بین محققان ایران و چین در دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

4 طرح تحقیقاتی علوم شناختی بین مراکز علمی ایران و چین اجرا می گردد

وی افزود: ایران و چین برای توسعه و گسترش همکاری های علمی مشترک در بخش های مختلف بویژه درحوزه توسعه علوم و فناوری های شناختی، در چند سال اخیر گام های موثری را برای بسط فعالیت های دو جانبه در چارچوب صندوق علمی مشترک راه ابریشم برداشته اند.

کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی خاطر نشان کرد: در چارچوب اهداف صندوق علمی مشترک راه ابریشم که صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بازوی اجرایی این صندوق محسوب می گردد، شناسایی امکانات و ظرفیت ها برای تقویت و توسعه همکاری درحوزه علوم شناختی و نیز ایجاد تیم های علمی تحقیقاتی در زمینه های مورد علاقه طرفین در مرزهای دانش و تکنولوژی و توسعه خدمات و ابزارهای شناختی بین دو کشور مورد توجه قرار گرفته است.

عزیزی افزود: با ایجاد صندوق علمی مشترک راه ابریشم میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آموزشگاه علوم چین، زمینه حمایت از فعالیت های تحقیقاتی و فناوری مشترک محققان ایران و چین بویژه درحوزه علوم و فناوری های شناختی فراهم شد.

نماینده ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در صندوق علمی مشترک راه ابریشم افزود: در این راستا، حوزه علوم و فناوری های شناختی یکی از حوزه های علمی است که به واسطه این صندوق مشترک در اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کارگاه های مشترک و نیز تبادل محقق در دوره های کوتاه مدت تحت حمایت واقع شده است.

کارشناس ارشد ستاد افزود: به موازات تقویت همکاری ها میان بخش های مختلف علمی ایران و چین، تبادل استاد و دانشجو و نیز هیات های تحقیقاتی بین دو کشور نیز در دستور کار واقع شده است و تا به امروز در این زمینه اقدامات و فعالیت های مثبتی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "4 طرح تحقیقاتی علوم شناختی بین مراکز علمی ایران و چین اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 طرح تحقیقاتی علوم شناختی بین مراکز علمی ایران و چین اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید