3 علت برای خریدن آیپد 10 (و 2 علت برای نخریدن)

به گزارش وبلاگ اسبیکو، اپل برای نسل 10 آیپد تغییرات زیادی را عملی نموده است. از طراحی متفاوت و نمایشگر بزرگ تر گرفته تا استفاده از چیپست قدرتمند A14. بعلاوه این تبلت بالاخره از کیبورد باکیفیت مجهز به ترک پد پشتیبانی می نماید و بنابراین می تواند تا حدی به عنوان یک لپ تاپ جمع و جور انجام وظیفه کند.

3 علت برای خریدن آیپد 10 (و 2 علت برای نخریدن)

اما در این میان، باید خاطرنشان کنیم که این تبلت 120 دلار گران تر از نسل قبلی است و در کمال تعجب از نسل اول قلم اپل پنسل پشتیبانی می نماید که سال ها از عرضه آن می گذرد. در ادامه به مزایا و معایب این تبلت می پردازیم و دلایل مختلفی را برای خریدن یا نخریدن آن مطرح می کنیم.

3 علت برای خریدن آیپد 10

نمایشگر بزرگ تر و طراحی مدرن

آیپد 10 علاوه بر اینکه باریک تر و سبک تر از نسل قبلی است، بلکه از نمایشگر 12.9 اینچی بهره می برد که 0.7 اینچ بزرگ تر از نسل قبلی محسوب می گردد. بعلاوه دیگر خبری از دکمه هوم نیست و برای بهره گیری از تاچ آی دی باید از دکمه پاور استفاده کنید. لازم به ذکر است نسل نو آیپد پایین رده در رنگ های متنوعی مانند زرد، آبی، صورتی و نقره ای راهی بازار شده است.

مجیک کیبورد با ترک پد

اگر از جمله کاربرانی هستید که برای تبلت به استفاده از کیبورد علاقه دارید، با آیپد 10 می توانید از Magic Keyboard Folio با قیمت 249 دلار استفاده کنید که به عنوان کیس برای تبلت هم انجام وظیفه می نماید. کلید های این کیبورد برای کار کردن مسافت 1 میلی متری را طی می نمایند و به همین دلیل تجربه کاربری جذابی را ارائه می نمایند. بعلاوه در بخش پایینی آن تاچ پد بزرگی تعبیه شده که می توانید از آن هم استفاده کنید.

عملکرد عالی و عمر باتری طولانی

قلب تپنده این تبلت چیپست A14 است که در کل از نظر عملکردی حرف زیادی برای گفتن دارد. به لطف این چیپست، می توانید بازی های سنگینی مانند Asphalt 9 و Genshin Impact را با برترین کیفیت اجرا کنید و از آن ها نهایت لذت را ببرید. بعلاوه طبق آنالیز های انجام شده، این تبلت عمر باتری بالایی به ارمغان می آورد و از این بابت هم لازم نیست نگران باشید.

2 علت برای نخریدن آیپد 10

قیمت بالا

مدل پایه این تبلت که از 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد با قیمت 449 دلار راهی بازار می گردد. این در حالی است که قیمت مدل پایه نسل قبلی آن 329 دلار است. ضمناً باید به قیمت بسیار بالای لوازم جانبی آیپد 10 هم اشاره کنیم. به طور تعیین Magic Keyboard Folio با قیمت 249 دلار به دست کاربران می رسد و قلم اپل پنسل هم 99 دلار قیمت دارد.

این یعنی اگر در پی خرید آیپد 10 در کنار لوازم جانبی رسمی آن باشید باید 800 دلار هزینه کنید. با چنین پولی می توانید یک لپ تاپ مناسب با نمایشگر بسیار بزرگ تر را خریداری کنید.

پشتیبانی از نسل اول قلم اپل پنسل

به نظر می رسد یکی از مدیران اپل فکر نموده که پشتیبانی آیپد 10 از نسل اول قلم اپل پنسل ایده بسیار خوبی است و با استقبال کاربران روبرو می گردد. اما از چند جهت این تصمیم اصلا عاقلانه نبوده است. اول از همه باید بگوییم که برخلاف نسل دوم این قلم، امکان اتصال مغناطیسی به آیپد ندارد. بعلاوه نسل دوم هنگامی که به طور مغناطیسی به بدنه آیپد چسبیده، شارژ هم می گردد.

از سوی دیگر، کاربران آیپد 10 برای شارژ کردن این قلم نیازمند استفاده از تبدیل USB-C به لایتنینگ هستند. همین موضوع هم دردسر استفاده از آن را افزایش می دهد.

سخن آخر

نسل دهم آیپد از جهات مختلف ارتقا پیدا نموده ولی این موضوع لزوما به این معنا نیست که چنین آیپدی به درد شما می خورد. طراحی مدرن، چیپست A14، پورت USB-C و عمر باتری طولانی از جمله نکات مثبت این تبلت محسوب می شوند.

اما از طرف دیگر باید به قیمت بالای این تبلت و عدم پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل پنسل هم اشاره کنیم. به همین دلیل احتمالا بسیاری از کاربران ترجیح می دهند آیپد ایر M1 را به جای این تبلت بخرند. بعلاوه نسل قبلی این تبلت هم همچنان می تواند نیازهای بخش بزرگی از کاربران را به خوبی رفع کند.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 علت برای خریدن آیپد 10 (و 2 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 علت برای خریدن آیپد 10 (و 2 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید