10 تجربه ای که تنها در نیوزیلند خواهید داشت

به گزارش وبلاگ اسبیکو، بی شک نیوزیلند یکی از زیباترین چشم انداز ها طبیعی دنیا را دارد اما این تنها ویژگی این کشور نیست. خیلی تجربه های هیجان انگیز وجود دارند که تنها در این منطقه می توانید کسب کنید.

10 تجربه ای که تنها در نیوزیلند خواهید داشت

نیوزیلند، همان جایی است که به نام Aotearoa معروف، و شبیه به سرزمین میانی یا همان دنیای خیالی تالکین، نویسنده ارباب حلقه است. بر هیچ کس پوشیده نیست که نیوزیلند از لحاظ جغرافیایی یکی از بی همتاترین نقاط روی زمین است. این حقیقت که این منطقه به مدت 80 میلیون سال در جنوب غربی اقیانوس آرام دورافتاده و بدون سکنه مانده بود را می توان مدرکی موثق بر بی نظیر بودن و بی همتا بودنش در دنیا دانست. برای اثبات این ادعا نیز ما 10 تفریح را معرفی می کنیم که تنها در نیوزیلند، سرزمین ابرهای بزرگ و سفید می توانید آن ها تجربه کنید و نه هیچ جای دیگر دنیا.

1- اسکی در پیست های half pipe در ماه اوت

درست در شمال شرق کویینزتاون، مرکز هیجان، بزرگ ترین اسکی سواران و اسنوبوردسواران وجود دارند که در طی تابستان در بالاترین نقطه نیم کره شمالی، در پیست اسکی Cardrona Alpine خود را برای المپیک آماده می کنند. این ویژگی باعث شده تا این کوهستان به یک کمپ تابستانی همیشگی تبدیل شود بخصوص به این دلیل که دارای تنها پیست شبیه به پیست اسکی المپیک در دنیا است که در ماه اوت، وسط تابستان قابل استفاده است.

2- ایستادن در برابر شکوه آبشارهای تنگه میلفورد

تنگه میلفورد واقع در جزیره جنوبی نیوزیلند بخشی از پارک ملی فیوردلند است. این منطقه دارای صدها جاذبه طبیعی بی نظیر است که برای آن هایی که در این منطقه زندگی نمی کنند عجیب و حیرت انگیز است.

3- تماشا پرنده کیوی در حیات وحش

پرنده کیوی، این پرنده بی پرواز، تا حدی ناقلا و تا حدی دوست داشتنی نماد ملی این کشور است و در هیچ جای دیگر دنیا به چشم نمی خورد. کیوی به میزان یک مرغ اهلی است و انواع مختلفی دارد. مائوری ها (قومی که در قرن دهم به جزایر نیوزیلند کوچ کردند) این پرنده ها را شکار می کردند و از گوشتش برای غذا و از پرهایش برای تهیه شنل های مخصوص (kahu kiwi) جشن ها استفاده می کردند. آن ها خود را محافظان این پرنده می دانستند. برای شناخت، تماشا و پی بردن به اهمیت هرچه بیشتر پرنده کیوی به جزیره Stewart یا هر جزیره دیگری که این پرنده همچنان در آن زندگی می کند بروید و ببینید که چطور شب ها از مامن خود بیرون می آیند. این پرنده ها هیچ ترفند دفاعی برای حفاظت جوجه یا تخم هایشان ندارند.

4- مانند اهالی سرزمین میانه (middle earth) زندگی کنید

احتمالا نکته 4 شاخصترین ویژگی این لیست است. قطعا سه گانه پیتر جکسون (کارگردان ارباب حلقه ها) نقش بسیار موثری در گردشگری این منطقه داشته است اما نمی توان منظره طبیعی خارق العاده، چشم نواز و بی نظیرش را نادیده گرفت. می توان گفت مشخصه اصلی و شاخص این منطقه زیبا شهر هابیت ها است که در ماتاماتا (Matamata)، شهری با جمعیت 12000 نفر، در جزیره شمالی قرار گرفته است. لوکیشن ارباب حلقه ها در مزرعه ای در نزدیکی ماتاماتا انتخاب شد و پس از اتمام کار، دولت نیوزیلند تصمیم گرفت که خانه های هابیت ها را خراب نکند تا از آن ها به عنوان یک جاذبه گردشگری استفاده شود. در جاده اصلی تابلویی با نوشته به شهر هابیت ها خوش آمدید نصب شده است.

5- هیجان های ناب و دست اول را تجربه کنید

هیجان هایی مانند پریدن های روباه پرنده از یک درخت بلند به درخت بلند دیگر را در نظر بگیرید، یا پریدن از برج به ارتفاع 182 متر. نیوزیلند از لحاظ سطح میانه آدرنالین در رتبه سوم قرار گرفته است. همچنین این کشور شجره نامه ماجراجویی قابل توجهی دارد. سر ادموند هیلاری (Sir Edmund Hilary) (ادموند هیلاری 1919- 2008 کوهنورد، کاشف و نیکوکار نیوزلندی است که به همراه دو دوست دیگرش اولین کسانی بودند که قله اورست را فتح کردند) و خالق بانجی جامپینگ هر دو اهل نیوزیلند بودند.

6- کوهستان در صبح، ساحل در غروب

هیچ کجای نیوزیلند بیش از 128 کیلومتر با اقیانوس فاصله ندارد و این بدین معنا است که شما می توانید در عرض دو ساعت هوا و ارتفاع خود را عوض کنید. لازم به یادآوری نیست که شات های عکاسی فوق العاده و باورنکردنی از قله های پوشیده از برفی وجود دارند که بر آب های آبی اقیانوس سایه افکنده اند.

7- غذاهای رستوران فربرگر را امتحان کنید

بدون شک حتما باید رستوران فربرگر (Ferburger) را امتحان کنید. این رستوران شبیه رستوران In- n- Out Burger در نیوزیلند است با این تفاوت که زنجیره ای نیست، میزان همبرگرها دو برابر هستند و ساعت 5 بعد از ظهر هم دست از کار می کشند. این رستوران دارای بیش از 30 نوع همربرگر است: همبرگر گوشت بره، گوساله، فلافل و یک عالم همبرگر دیگر. قبلا این رستوران جای ثابتی نداشت و جاهای مختلفی را برای عرضه ساندویچ اجاره می کردند اما اکنون در خیابان Shootover در Queenstown قرار گرفته است.

8- گیاهانی را می بینید که در هیچ جای دیگر دنیا نمی روید

تقریبا 82 درصد گیاهان نیوزیلند بومی این منطقه هستند. به این معنا ست که این گیاهان را در هیچ جای دیگر دنیا نمی بینید. یکی از این گیاهان سرخس نقره ای است (ارتفاع آن به 10 متر می رسد) که گیاه ملی کشور به شمار می رود. همچنین لوگوی تیم ملی راگبی نیز سرخس نقره ای است.

9- معروف ترین تیم راگبی دنیا را تماشا کنید

تیم راگبی All Blacks تیم ملی راگبی نیوزیلند است. شاید تعریف آن ها را شنیده باشید شاید هم پایکوبی هاکای (haka) آن ها را دیده باشید، همان پایکوبی سنتی مردم مائوری که به هنگام جنگ انجام می دادند، با این هدف که طرف مقابل جنگ را تا سر حد مرگ بترسانند. راگبی ورزش ملی نیوزیلند به شمار می رود که برنده جایزه Tri Cup شده است. همچنین این تیم از 18 بار، 12 بار پیروز به بردن جایزه بین المللی Super Bowl راگبی شده است.

10- گوسفندهای زیادی را می بینید

سه میلیون انسان و 60 میلیون گوسفند، که این یعنی نسبت 20 به 1 گوسفندان به انسان ها. همچنین به این معنا است که در هر شهری که باشید می توانید گوشت خوشمزه بره را امتحان کنید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com

به "10 تجربه ای که تنها در نیوزیلند خواهید داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تجربه ای که تنها در نیوزیلند خواهید داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید