کتاب و کتابخانه زیربنای توسعه فرهنگی است

به گزارش وبلاگ اسبیکو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، نخستین جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز قم با حضور عباس مهرابی قمی، رئیس و سایر اعضای هیأت مدیره این انجمن، محمد باقری رئیس اداره امور کتابخانه ها و همکاری ها در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد.

کتاب و کتابخانه زیربنای توسعه فرهنگی است

محمد باقری، رئیس اداره امور کتابخانه ها و همکاری ها در ابتدای این جلسه اولویت اداره کل کتابخانه های استان قم را افتتاح کتابخانه شهدای نوبهار مطرح نمود و گفت: بازگشایی کتابخانه شهدای نوبهار و تامین اعتبار برای رفع کمبودها باید جزء اولویت های اداره کل کتابخانه های استان قم باشد.

مالکی نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز تحقق اهداف عالی فرهنگی و ارائه الگوهای ویژه کتابخانه های عمومی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: کتاب و کتابخانه که زیربنای توسعه فرهنگی هر کشور است و باعث رشد و ارتقاء فرهنگ جامعه می شود.

وی شرح داد: برای این امر نیاز به رایزنی بیشتر با دیگر خیّرین استان احساس می شود.

عباس مهرابی قمی، رئیس هیأت مدیره انجمین خیرین کتابخانه ساز نیز بازدید از کتابخانه ها به ویژه مناطق محروم را در اولویت برنامه های کاری خود معرفی کرد و تاکید کرد: نقش کتابخانه ها مانند دیگر مراکز علمی، موسسات پژوهشی و اماکن فرهنگی و مذهبی در فرهنگسازی یک جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید بیش از پیش شناخته شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب و کتابخانه زیربنای توسعه فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب و کتابخانه زیربنای توسعه فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید