کارشکنی سفارت ایتالیا در صدور ویزای شطرنج بازان ایران

به گزارش وبلاگ اسبیکو، رقابت های شطرنج جوانان و دختران زیر 20 سال قهرمانی دنیا در حالی از فردا (یکشنبه) در ایتالیا شروع می گردد که از کشورمان فقط سه شطرنج باز حضور خواهند داشت.

کارشکنی سفارت ایتالیا در صدور ویزای شطرنج بازان ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ اسبیکو، رقابت های شطرنج قهرمانی جوانان و دختران زیر 20 سال دنیا از فردا (یکشنبه) در شهر تارویسیو در کشور ایتالیا شروع و تا 5 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

قرار بود در این دوره از مسابقات 7 شطرنج باز ایرانی نیز حضور داشته باشند، اما فقط 3 نفر راهی ایتالیا می شوند.

پرهام مقصودلو، مسعود مصدق پور، سید خلیل موسوی، آرش طاهباز، سارا خادم الشریعه، آرین غلامی و محدثه علیجان زاده نفراتی بودند که می توانستند در این تورنمنت شرکت نمایند، اما فقط خادم الشریعه، غلامی و علیجان زاده حضور خواهند داشت.

مهرداد پهلوان زاده در این باره به خبرنگار ورزشی وبلاگ اسبیکو گفت: متاسفانه سفارت ایتالیا درخصوص صدور ویزای چهار شطرنج باز کشورمان همکاری نکرد و بهانه های مختلف از صدور ویزای این نفرات امتناع کرد.

وی اضافه نمود: خادم الشریعه، غلامی و علیجان زاده خودشان به واسطه مسابقات خارجی از کشوری که شرکت می نمایند، ویزای شینگن دارند و می توانند به ایتالیا بروند.

رئیس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که هزینه های سفر این نفرات بر عهده خودشان است یا فدراسیون؟ گفت: موسوی و علیجان زاده به عنوان قهرمان جوانان پسر و دختر کشور، سهمیه های ایران بودند که هزینه اعزام آنها بر عهده فدراسیون بود. در مورد سایر نفرات باید بگویم که خودشان با هزینه شخصی خواهان حضور در این رقابت ها شدند و فدراسیون نیز ارتباط لازم را با کشور برگزار نماینده برقرار کرد و شرایط برای اعزام آنها مهیا گردد، اما این اتفاق رخ نداد.

منبع: تسنیم

به "کارشکنی سفارت ایتالیا در صدور ویزای شطرنج بازان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشکنی سفارت ایتالیا در صدور ویزای شطرنج بازان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید