چطور المان های سبک رترو در دکوراسیون منزل را پیاده سازی کنیم؟ نکات و ایده های مجذوب کننده

به گزارش وبلاگ اسبیکو، سبک رترو چیست؟ تاریخچه سبک رترو (Retro Style) حاکی از این است که به نوعی از طراحی دکوراسیون داخلی می گویند که بر روی اصول و شاخصه های معماری و سبک دکوراسیون داخلی در دهه های 50 تا 70 میلادی تأکید دارد. البته کسانی که با سبک وینتیج هم آشنایی دارند آن را با این سبک اشتباه می کنند ولی با هم متفاوت هستند. برای آشنایی بیشتر شما با این نوع سبک که همچنان شبیه به خیلی از ما افراد علاقه مند به سبک رترو دیزاین هستید، نکات و ایده هایی را آورده ایم که با انجام آنها، سبک رترو در دکوراسیون شما زنده خواهد شد.

چطور المان های سبک رترو در دکوراسیون منزل را پیاده سازی کنیم؟ نکات و ایده های مجذوب کننده

نکات و ایده های برتر و اصلی سبک رترو در دکوراسیون منزل

سبک رترو در دکوراسیون المان و شاخصه های اصلی دارد که در ادامه به شما آموزش می دهیم:

مبلمان سبک رترو ظاهری کشیده با کوسن هایی با رنگ متضاد دارند. جنس پارچه معمولا از مخمل همراه با پایه چوبی نازک است که در عین سادگی، جذابیت بسیار بالایی دارد. در این نوع سبک از ترکیب رنگ های مختلف نترسید چون باید کاری کنید که مبلمان نقطه کانونی پذیرایی شما باشد. برخی افراد به اشتباه بین بگ ها را به اشتباه در این سبک قرار می دهند در صورتی که این نوع جایگاه های راحتی نهایتا در دهه 80 میلادی وارد خانه ها شده اند.

رنگ سبک طراحی رترو و انتخاب رنگ بسیار ساده است. در واقع توصیه می کنیم کسانی که مشکل پسند هستند و یا به رنگ هایی خاص علاقه دارند و نمی دانند کدام رنگ مناسب دکوراسیون داخلی آنهاست از سبک رترو استفاده نمایند تا اکثریت رنگ ها را بتوانند آزادانه انتخاب نمایند. رنگ های قهوه ای، قرمز، مشکی، صورتی، زرد، فیروزه ای، آبی روشن و سبز آووکادویی رنگ های اصلی این سبک هستند. این نوع رنگ ها هم هماهنگی کامل با سایر اجزای منزل برقرار می نمایند و هم اینکه پر انرژی هستند.

کفپوش سبک رترو در طراحی داخلی هم تنوع خاص خود را دارد. می توانید برای انتخاب کفپوش در پی موزاییک های شیک و خاص با اشکال هندسی مختلف باشید. حتی می توانید به کفپوش های مرمر یا منسوجات مصنوعی به شکل چند تکه بین مبلمان فکر کنید.

اکسسوری ها و لوازم تزیینی منزل هم از المان های اصلی سبک معماری رترو در فضای داخلی هستند. این نوع سبک به استفاده از تابلوهای هنری، مجسمه های مختلف و طرح های مفهومی تأکید کرده است. گالری های دیواری از قاب عکس گرفته در سایز کوچک گرفته تا تابلوهای بزرگ که همگی دارای تنوع از طراحی گرفته تا شیوه چیدمان هستند.

نورپردازی هم در طراحی به سبک رترو جایگاه ویژه ای دارد و در آن زمان ها صاحب سبک بوده و هنوز هم هست. در این نوع سبک دکوراسیون داخلی، باید به فکر استفاده از لوسترهای چند رنگی، لامپ های سقفی و یا لامپ های دیوارکوب با شیدهای مربعی یا منگوله دار باشید.

دیوارپوش در طراحی به سبک رترو هم المان مهم بعدی است. اگر در پی تزیین دیوار با کاغذ دیواری هستید، کاغذ دیواری های با گل یا طرح های بزرگ و مشخص باید انتخاب شما باشد. اگر هم به فکر استفاده از پنل های چوبی هستید، رنگ قهوه ای تیره نباید فراموش شود. اگر باز هم به این نوع گزینه ها علاقه مند نبودید، به فکر استفاده از رنگ های روشن باشید.

شلوغ بودن محیط در سبک رترو مانعی ندارد پس اگر در پی پر کردن همه فضاهای خانه خود هستید باید به جای سبک مدرن، از این سبک پیروی کنید. استفاده از المان های اکسسوری و تزئینی رومیزی و دیوارکوب مختلف در منزل نشانه تأکید این نوع سبک بر روی شلوغی و خالی نبودن فضای داخلی منزل می باشد.

ترکیب کردن همه چیز بدون نیاز به هماهنگی، هارمونی و تناسب بین تمامی اجزای منزل از ویژگی های خاص و متمایز نماینده این سبک است. اگر سری به مقاله های قبلی ما در رابطه انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل و توضیحات تکمیلی هر کدام زده باشید متوجه شده اید که برای هر کدام تأکید کرده ایم که چقدر تناسب و هماهنگی لازم است اما برای سبک رترو قضیه کاملا فرق دارد و دستتان کاملا باز برای انتخاب و ترک شکل و رنگ مختلف می باشد.

در این نوع سبک تلاش شده تا از تمامی المان های قدیمی با تغییرات و بروزرسانی متناسب با سلیقه نسل تازه استفاده کنید تا جایی که با ماهیت این نوع سبک در تضاد نباشد.

منبع: اتاق

به "چطور المان های سبک رترو در دکوراسیون منزل را پیاده سازی کنیم؟ نکات و ایده های مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور المان های سبک رترو در دکوراسیون منزل را پیاده سازی کنیم؟ نکات و ایده های مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید