چرا مردم چین رتبه اول بیشترین اعتماد را به دولت در جهان دارند؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، رادیو بین المللی چین نوشت: بر اساس نتایج نظرسنجی که 18 ژانویه (28 دی) منتشر شد، مردم چین بالاترین سطح اعتماد به دولت را در میان کشورهای دنیا دارند. مردم کشورهای پیشرفته از جمله ایالات متحده، آلمان و ژاپن حتی بیشتر از چین به دولت هایشان اعتماد ندارند.

چرا مردم چین رتبه اول بیشترین اعتماد را به دولت در جهان دارند؟

این برای بیست و دومین سال پیاپی است که موسسه ادلمان تراست بارومیتر نظرسنجی با موضوع فوق را انجام داده و نتایج آن را منتشر می نماید. ادلمان هرساله در طی برگزاری مجمع اقتصاد دنیای گزارشی درباره شاخص اعتماد مردم سراسر دنیا به نهادهای مختلف از جمله دولت ها، رسانه ها و شرکت ها، منتشر می نماید. جدیدترین گزارش این موسسه شامل نتایج آماری بیش از 36 هزار پرسشنامه آنلاین در 28 کشور دنیا است.

بر اساس این گزارش، چین با 83 درصد در لیست کلیِ شاخص جامع اعتماد به کشورها، جایگاه اول را از آن خود نموده است. بعلاوه در زیرلیستِ اعتماد مردم به دولت، چین با 91 درصد در بالای جدول واقع شده است. اعتماد مردم چین به شرکت ها، رسانه ها، موسسات پزشکی، بانک های مرکزی و دیگر موسسات نیز در رده اول دنیا است. انتشار این نتایج باعث شد دویچه وله رسانه رسمی آلمان در گزارشی تاکید کند چین به بزرگترین برنده دنیا تبدیل شده است.

در سال های اخیر، گزارش های فراوانی از سوی موسسات مختلف در کشورهای غربی منتشر شده که نشان دهنده اعتماد مردم چین به دولت خود از دیدگاه شخص ثالث است.

تمام نظرسنجی های اجرا شده به وسیله دانشکده هاروارد کندی در چین طی 10 سال متوالی نشان می دهد که رضایت مردم چین از دولت در تمام این سال ها بالای 90 درصد به جای مانده است. حتی پس از ورود به دوره اپیدمی کرونا، اعتماد مردم چین به دولت به یک افزایش را تجربه نموده است.

دویچه وله نوشت: اعتماد مردم چین و آمریکا به دولت هایشان نشان دهنده تفاوت های بی سابقه در گزارش ادلمان است. اعتماد مردم چین به دولت 91 درصد بوده است که افزایش 9 درصدی را در مقایسه با سال قبل آن نشان می دهد. در عین حال اعتماد مردم آمریکا به دولت فقط 39 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 3 درصدی را نشان می دهد.

فهم علت این اختلاف سخت نیست. با نگاهی به شرایط اپیدمی کرونا، مردم سراسر دنیا شاهد صادقانه ترین نمود از پایبندی دولت خود به حقوق بشر بوده اند.

از یک سو، جان و سلامت مردم به هر قیمتی در اولویت اول واقع شده است و از سوی دیگر مداخله سیاسی و مقصرنمایی بی سرانجام هم وجود دارد.

اما با نگاهی به شرایط موجود در ایالات متحده به راحتی می توان دید، تحت شعار حقوق بشر که دولت آمریکا با صدای بلند آن را فریاد می زند مردم نادیده گرفته شده اند.

ریچارد ادلمان مدیرعامل موسسه ادلمان تاکید می نماید: بجاست که بگوییم اعتماد عمومی بالای مردم چین نه تنها به احساس [رفاه] مالی مرتبط است بلکه بیشتر به سیاست های قابل پیش بینی دولت چین به ویژه در اقدامات پیشگیری از اپیدمی کرونا، ارتباط دارد.

دولت چین به شکل واقعی حرف و عملش یکی است و به همین علت شرایط اپیدمی آنها بسیار بهتر از ایالات متحده بوده است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "چرا مردم چین رتبه اول بیشترین اعتماد را به دولت در جهان دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مردم چین رتبه اول بیشترین اعتماد را به دولت در جهان دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید