پیغام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی آلزایمر

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 21 سپتامبر روز جهانی آلزایمر فرصت مغتنمی است که شهروندان را مطلع کنیم تا در مواجهه با چنین بیمارانی، با نهایت مهربانی و صبوری جوابگوی نیازشان باشیم.

پیغام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی آلزایمر

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اسبیکو به نقل از وبدا، متن این پیغام به توضیح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

سلامتی برترین نعمت خداوندی است که مراقبت صحیح از جسم وجان، یکی از راه های درست شکرگزاری از این عطیه الهی است.

از طرفی باید به یاد داشت که با گذر عمر، توان انسان تحلیل رفته، جسم ضعیف تر شده و بدن با اختلالاتی روبرو می گردد که امری طبیعی است و نباید عیب شمرده گردد.

آلزایمر از جمله عوارض دوران کهنسالی است که با بالا رفتن سن، سلول های بافت خاکستری مغز تخریب شده و حافظه فرد با مشکلاتی روبرو می گردد.

توجه و احترام و هم مصاحبه با افراد کهنسال یکی ازراهکار هایی است که می تواند در پیشگیری از بروز این بیماری موثر باشد. کلام الهی و سفارش ائمه معصومین بر احترام به پیران و سالخوردگان بی تردید توجه دادن همگان به این مهم است.

در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری آلزایمر وجود دارند که با توجه به پاندمی کرونا و عوراض ناشی از آن بی تردید این آمار بیشتر شده است.

21 سپتامبر روز جهانی آلزایمر فرصت مغتنمی است تا ضمن باز تعریف این بیماری، شهروندان را مطلع کرده تا گاه روبروه با چنین بیمارانی، با نهایت مهربانی و صبوری جوابگوی نیازآنان باشیم. /ت. م

بهرام عین اللهی

وزیر بهداشت

منبع: خبرگزاری آریا

به "پیغام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید