پایکوبی مرگ صحت و مصفا در شب های تیره تالین

به گزارش وبلاگ اسبیکو، نخستین تجربه کارگردانی سروش صحت در سینما در بخش مسابقه فیلم های اول بیست و سومین جشنواره شب های تیره تالین در استونی رقابت می نماید.

پایکوبی مرگ صحت و مصفا در شب های تیره تالین

به گزارش وبلاگ اسبیکو به نقل از اسکرین دیلی، دنیا با من برقص بهار سال جاری در سی و هفتمین جشنواره دنیای فیلم فجر در تهران به نمایش درآمد و دو جایزه سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی را برای صحت و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را برای علی مصفا به ارمغان آورد. حالا قرار است این فیلم در نخستین حضور دنیای خود در بخش مسابقه فیلم های اول جشنواره شب های تیره تالین روی پرده برود.

دنیا با من برقص با نام پیچ تند پروانه نمایش گرفته و با نام با من برقص در استونی به نمایش درمی آید. فیلم داستان دنیاگیر است که پزشکان گفته اند تا چند ماه دیگر می میرد. برادر دنیاگیر به دوستان او زنگ می زند و می خواهد به بهانه تولدش به شمال بروند و چند روز با هم باشند. فیلمنامه را صحت و ایمان صفایی نوشته اند و مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهراب قاسم خانی، سیاوش چراغی پور و کاظم سیاحی بازیگران آن هستند.

18 فیلم در بخش مسابقه فیلم های اول جشنواره شب های تیره تالین حضور دارند و برای به دست آوردن جایزه پنج هزار یورویی بهترین فیلم و دو جایزه ویژه رقابت می نمایند. پیش تر شبی که ماه کامل شد نرگس آبیار هم برای حضور و رقابت در بخش مسابقه رسمی این جشنواره برگزیده شده بود. بیست و سومین دوره شب های تیره تالین 15 نوامبر تا اول دسامبر (24 آبان تا 10 آذر) در استونی برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "پایکوبی مرگ صحت و مصفا در شب های تیره تالین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایکوبی مرگ صحت و مصفا در شب های تیره تالین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید