وقوع یک ماه گرفتگی متفاوت در 27 آبان ، عکس

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ایرنا نوشت: دومین ماه گرفتگی کامل امسال میلادی، روز سه شنبه 17 آبان روی می دهد که آخرین ماه گرفتگی کلی تا سال 2025 میلادی نیز خواهد بود.

وقوع یک ماه گرفتگی متفاوت در 27 آبان ، عکس

سه شنبه 17 آبان ماه (هشتم نوامبر سال 2022)، یک خسوف کامل از منطقه ها آمریکای شمالی و جنوبی، اقیانوس آرام (پاسیفیک) و استرالیا قابل مشاهده خواهد بود.

در جریان رویداد ماه کامل وارد مرکز سایه زمین برای مدت 85 دقیقه خواهد شد و یک رنگ سرخ مسگون ایجاد می نماید. این سومین خسوف یا ماه گرفتگی کامل در 18 ماه گذشته و دومین مورد در سال 2022 میلادی و آخرین ماه گرفتگی کامل تا سال 2025 خواهد بود.

درباره چیستی این ماه گرفتگی باید بدانیم زمانی که ماه کامل از میان سایه زمین در فضا عبور می نماید، یک ماه گرفتگی کامل روی می دهد. هر ماه ماه تازه از میان زمین و خورشید عبور می نماید و سپس وارد مدار خود در آن سوی زمین می گردد تا به ماه کامل تبدیل گردد.

هفته گذشته یک خورشیدگرفتگی جزیی بر فراز اروپا و آسیا روی داد و موجب شد که ماه کامل بعدی در مکانی عالی برای ایجاد یک ماه گرفتگی کامل قرار گیرد. یک ماه گرفتگی همواره در طرفی از زمین که شب است روی می دهد این رویداد از آمریکای شمالی و جنوبی، اقیانوس آرام، آسیا و استرالیا قابل مشاهده خواهد بود.

این ماه گرفتگی 85 دقیقه ای دارای فرایندی است که در پنج مرحله جداگانه روی خواهد داد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "وقوع یک ماه گرفتگی متفاوت در 27 آبان ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع یک ماه گرفتگی متفاوت در 27 آبان ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید