وزارت ارشاد تکلیف کتابخانه های کانون پرورش فکری را معین کرد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی که خبر درخواست این وزارتخانه مبنی بر واگذاری مدیریت کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی کشور را شائبه دانست، توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

وزارت ارشاد تکلیف کتابخانه های کانون پرورش فکری را معین کرد

به گزارش وبلاگ اسبیکو به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی انتشار خبری درباره نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واگذاری مدیریت کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نکاتی به منظور تنویر افکار عمومی اعلام می گردد:

1ـ مجموعه کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، از ذخایر فرهنگی ارزشمند حوزه فرهنگ و هنر کشور عزیزمان و در دهه های مختلف محملی برای اعتلای فعالیت های فرهنگی سازنده بوده است.

  • واگذاری کتابخانه های کانون به نهاد کتابخانه های عمومی تیر خلاص به فعالیت های کانون است
  • کتابخانه های کانون پرورش فکری واگذار می گردد؟ | واکنش اهالی فرهنگ و ادب

2ـ تقویت - حمایت و یاری همه جانبه - کانون پرورش فکری بچه ها - استفاده از ظرفیت همه بخش های فرهنگی هنری برای هم افزایی با این کانون، اهتمام جدی وزارت ارشاد به عنوان متولی سیاستگذار و مرجع فعالیت های فرهنگی در دولت است.

3.وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خود عضو مجمع عمومی این کانون بوده و در کنار دیگر اعضای مجمع عمومی، به ویژه وزیر محترم آموزش و پرورش وظیفه سیاستگذاری و نظارت کلان بر این نهاد را بر عهده دارد.

4ـ از ویژگی های مثبت دولت مردمی، هماهنگی کامل میان وزرا و وزارتخانه ها و همدلی برای حل مسائل است.

5ـ در این خصوص، نظر کارشناسی وزارت فرهنگ به تمامی دستگاه های ذی نفع ارسال و سپس در کمیته و کمیسیون تخصصی مورد آنالیز کارشناسان قرار خواهد گرفت.

6ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن آن که انتشار یک گزارش کارشناسی را که هنوز فرایند آنالیز های قانونی خود را حتی در کمیته و کمیسیون های تخصصی دولت نیز آغاز نکرده، عملی نادرست می داند و جوسازی ها و انتشار اخبار دروغین نظیر تعطیلی و انحلال کتابخانه های کانون را نیز عملی غیراخلاقی و در عین حال متوقع از سوی بعضی جریان ها می داند، تأکید می نماید اصل درخواست برای حمایت بیشتر، تقویت و هم افزایی جریان فرهنگی و اصیل و ترویج کتابخوانی بوده است و هر تصمیمی در حوزه فرهنگی دولت مردمی به پشتوانه کسب دیدگاه ها و نظرات کارشناسی دلسوزان و خبرگان اتفاق می افتد که موضوع اخیر نیز تابعی از این رویکرد کلان است.

7- خدمات و زحمات بی شائبه همکاران عزیز کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان شایسته تقدیر بوده و بیان دیدگاه های دلسوزانه موافق یا مخالف با اصل این پیشنهاد، موجب بهره مندی بیشتر دستگاه های فرهنگی از نظرات کارشناسی و تخصصی عرصه فرهنگ می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "وزارت ارشاد تکلیف کتابخانه های کانون پرورش فکری را معین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت ارشاد تکلیف کتابخانه های کانون پرورش فکری را معین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید