مشکل ویراستاری باید جدی گرفته گردد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، پیروز قادری، عصر چهارشنبه، در کارگاه آموزش ویراستاری که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار گردید، گفت:ویراستاری، فوت و فن کوزه گری است که همواره در این موضوع مشکل داریم و جدی گرفته نمی گردد.

مشکل ویراستاری باید جدی گرفته گردد

وی اضافه نمود: متاسفانه در سه نوع ویراستاری نوشتاری، محتوایی و ادبی مشکل داریم و ابتدا باید در خصوص ویراستاری نوشتاری آموزش ببینیم تا بتوانیم مشکل ویراستاری ادبی و محتوایی را حل کنیم.

قادری ادامه داد: تشکیل کارگاه های ویراستاری امری لازم است و باید ادامه دار باشد تا بتوانیم نتیجه مثبتی بگیریم.

مهدی قنواتی، پژوهشگر فرهنگستان زبان و ادب فارسی و استاد کارگاه آموزشی ویراستاری نیز در جلسه گفت: تمام آموزش هایی که در این کارگاه مقرر به برگزاری است براساس سیاست های کلان کشور و فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

وی اضافه نمود: مسئله زبان به فرهنگ نیز مربوط می گرددو بیشتر ما تصور می کنیم زبانی که در مدرسه یاد گرفتیم فارسی است و نیازی به آموزش منظم، طبقه بندی شده و دانشگاهی نداریم که تصور نادرستی است.

به گزارش ایبنا؛ کارگاه آموزش ویراستاری به وسیله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی و انجمن ناشران استان به مدت دو روز صبح و عصر برگزار می گردد و به شرکت کنندگان در کارگاه گواهی نامه اعطا خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مشکل ویراستاری باید جدی گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل ویراستاری باید جدی گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید