نهایی شدن قرارداد خرید 112 فروند ایرباس

به گزارش وبلاگ اسبیکو، به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، قرارداد خرید 112 فروند هواپیمای ایرباس و تامین اقتصادی 77 فروند ایرباس نهایی شده است.

نهایی شدن قرارداد خرید 112 فروند ایرباس

چند روز پیش پایگاه اینترنتی بیز ژورنالز به نقل از مقامات شرکت بوئینگ گفتند، اگر دولت ترامپ فروش هواپیما به ایران را ممنوع کند، این شرکت به این تصمیم احترام خواهد گذاشت.

تیم نیل، سخنگوی سیاست گذاری عمومی هواپیماهای تجاری بوئینگ در این باره گفت:

این قرارداد وقتی اتفاق بیافتد، اتفاق خواهد افتاد.

وی اضافه کرد که اگر دولت ترامپ سیاست آمریکا در قبال ایران را تغییر دهد و فروش جت های مسافربری به این کشور را ممنوع کند، بوئینگ به این تصمیم احترام خواهد گذاشت.

این در حالی است که اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر دیروز نمایندگان ایرباس به ایران به اخبار منتشر شده در مورد بلاتکلیف شدن قرارداد فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به کشورمان واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت که اینکه شرکت آمریکایی بوئینگ با سیاست های احتاقتصادی دولت تازه این کشور برای نقض توافق های فروش هواپیما به ایران موافقت کند شاید طبیعی باشد ولی نظر اروپایی ها با آن کاملاً فرق دارد.

وی با بیان این که قرارداد خرید 112 فروند هواپیمای ایرباس نهایی شده و آماده امضا است، اعلام کرد که بر اساس قرارداد اولیه، روش خرید هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک بلندمدت است که در این راستا با یک شرکت لیزینگ بین المللی برای تأمین اقتصادی خرید 77 فروند ایرباس به توافق نهایی رسیده ایم.

منبع: کجارو / اقتصادآنلاین

به "نهایی شدن قرارداد خرید 112 فروند ایرباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهایی شدن قرارداد خرید 112 فروند ایرباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید