معرفی 10 مکان از عجیب ترین و خطرناک ترین جاذبه های دنیا

به گزارش وبلاگ اسبیکو، همه تعطیلات مربوط به استراحت در کنار استخر نیست. بعضی از مسافران از نشاط ناشی از خیره شدن به صورت مرگ و فرار کردن لذت می برند. به همین علت، جاذبه های توریستی پرطرفدار زیادی وجود دارد که بسیار خطرناک هستند. چه حیات وحش تهاجمی، یا جغرافیای خائنانه، یا فقط تشعشعات هسته ای خوب و قدیمی، این نقاط باید فقط برای افراد بی پروا و شجاع باشد. در اینجا 10 مورد از خطرناک ترین مقصد گردشگری روی زمین آورده شده است!

معرفی 10 مکان از عجیب ترین و خطرناک ترین جاذبه های دنیا

1.باغ های آلنویک، انگلیس

این باغ در انگلستان واقع شده است. علیرغم نام های بی ضررش، این باغ، مثل باغ مادربزرگ شما نیست! دوشس نورثامبرلند، جین پرسی، تصمیم گرفت بعضی از کمیاب ترین گیاهان جهان را جمع آوری کند، حتی بعضی از گیاهان کشنده را نیز در این ترکیب گنجاند. اگرچه بازتماشامایندگان از گیاهان خطرناک فاصله دارند، اما هر کسی که مخفیانه وارد باغ سمی گردد آخرین اشتباه خود را مرتکب خواهد شد!

2.جزیره کریسمس، استرالیا

جزیره کریسمس یک مقصد ایده آل استرالیا است که گونه های حیات وحش هیجان انگیزی مانند خرچنگ نارگیل را در خود جای داده است. آنها زیبا و گرجهتی به نظر می رسند، درست است؟ وانگ! این هیولاها می توانند تا سه فوت رشد نمایند و نه تنها در سواحل، بلکه در درختان نیز یافت می شوند.

3.پل تریفت، سوئیس

از نظر ساختاری، پل تریفت در سوئیس بسیار امن است - شما در خطر واقعی قرار ندارید. اما سعی کنید در حالی که به شکاف 300 فوتی زیر خود خیره می شوید خود را متقاعد کنید که این پل بسیار امن است و سریعا از روی آن رد شوید!

4.ال کامینیتو دل ری، اسپانیا

Caminito Del Rey یک پیاده روی ساخته دست بشر در کنار کوهی در اسپانیا است که جان افراد زیادی را گرفت تا به روی عموم بسته گردد، اما این مانع از حضور مردم در جهت مرگبار آن نشد. در سال 2015، جهت پس از سال ها بازسازی به روی بتن فرسوده و نمایان شدن تکیه گاه های فلزی زنگ زده، دوباره باز شد.

5.صخره های موهر، ایرلند

با منظره ها خیره نماینده آنها از اقیانوس اطلس و حومه ایرلند، جای تعجب نیست که چرا مسافران به صخره های موهر کشیده می شوند. با این حال، تپه های شیب دار و جهتهای پیاده روی ناهموار شاهد سقوط بسیاری از مردم بوده و باعث مرگ آنها شده است. به همین علت، این منطقه یک مکان متداول برای خودکشی محسوب می گردد.

6.مونت بلان

ممکن است فکر کنید قله اورست مرگبارترین صعود در جهان است، اما این افتخار در واقع به مون بلان - بلندترین کوه در آلپ - می رسد. در حالی که در مجموع تنها حدود 200 نفر در صعود به اورست جان خود را از دست داده اند، مونت بلان شاهد حدود 100 مرگ در سال است.

7.دره مرگ، ایالات متحده آمریکا

با نامی مانند دره مرگ چه انتظاری داشتید؟ وقتی به این واقعیت اضافه کنید که گرم ترین مکان در ایالات متحده (و یکی از گرم ترین مکان های جهان) نیز هست، معروفیت آن برای خطر واقعاً معنا پیدا می نماید. در حالی که مرگ و میر ناشی از گرمازدگی نگرانی اصلی در اینجا است، شرایط آب و هوایی شدید، مانند سیل ناگهانی، نیز خطرآفرین است.

8.جزیره مار، برزیل

جزیره مار در برزیل که به عنوان یکی از مرگبارترین مکان ها در نظر گرفته می گردد، قطعا یکی از خطرناک ترین مکان های روی زمین است. 90 مایلی از شهر سائوپائولو، این جزیره فوق العاده مرگبار میزبان بزرگترین جمعیت متمرکز مارها در جهان است. این جزیره تنها جایی در جهان است که افعی سر نیزه طلایی در آن یافت می گردد و سمی ترین مار جهان یعنی بوتروپ در آن رشد می نماید.

9.اسکلیگ میشل(Skellig Michael)، ایرلند

منظره ها از بالای جزیره کوچک و پرتگاه اسکلیگ مایکل غیرقابل رقیب است - اما خود سفر غیر قابل تحمل است. بیشتر بازتماشامایندگان برای تماشا صومعه باستانی جزیره می آیند، و این صومعه به طور ناخوشایندی در بالای جهتی ناپایدار 600 پله ای قرار گرفته است که بیش از 1000 سال قدمت دارد. چندین نفر در طول سال ها به علت این سفر خطرناک جان خود را از دست داده اند، و حتی یک هیئت آنالیز ایمنی وجود داشت که تشخیص داد محتمل است هر پنج تا پنجاه سال یک بار یک مرگ و میر رخ دهد.

10.صحرای داناکیل، اتیوپی

گرم ترین مکان روی زمین، صحرای داناکیل در اتیوپی، یکی از خشک ترین و پست ترین مکان های روی کره زمین است که شبیه یک سرزمین بیگانه است. می توان شاهد آتشفشان هایی بود که از گدازه بیرون می ریزند، رنگ های متعدد میدان های گرمابی، و نمکدان های عظیمی که شما را گیج می نمایند. این بیابان مرگبار که با بیش از 10 هزار تن نمک پوشیده شده است، در انتهای شمالی دره بزرگ ریفت قرار گرفته است که به وسیله آتشفشان های زنده از دریای سرخ جدا شده است. کاوش در این منطقه پر مو مستلزم ساعت ها رانندگی در جاده های خاکی پر از دست انداز و گرد و غبار است که از مکله آغاز می گردد. زمین های بایر، خانه بسیاری از آتشفشان های فعال است که گازهای سمی به بیرون پرتاب می نمایند.

جمع بندی

اما صبر کنید! قبل از اینکه به طور ناگهانی در این مکان ها غرق شوید، توجه داشته باشید - قبل از سفر به هر یک از این مکان های فوق، باید ماه ها خود را آماده کنید. ایمنی، استقامت و هوشیاری مواردی هستند که باید قبل از آغاز یک سفر ماجراجویانه به این خطرناک ترین مکان های جهان، به دست آورید.

منبع: ژیوار

به "معرفی 10 مکان از عجیب ترین و خطرناک ترین جاذبه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 مکان از عجیب ترین و خطرناک ترین جاذبه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید