قیمت منصفانه خودرو در خبرنگاران چیست؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، قیمت منصفانه یکی از مهم ترین بخش هایی ست که در هر خرید و فروش برایمان اهمیت دارد. به خصوص اگر در سمت خریدار ایستاده باشیم و در پی خرید کالا و یا خدمات مناسب با قیمت مناسب باشیم. در پلتفرم های خرید و فروش آنلاین اعتماد به قیمت ها باعث می گردد تا کاربر به پلتفرم اعتماد نموده و از آن به صورت روزانه و در هر خرید و فروشی استفاده کند. با تغییرات روزانه قیمت ها اما این اتفاق کار سختی است به خصوص در مواقعی که قرار است پول زیادی در هر خرید و فروش رد و بدل گردد. علاوه بر خریداران، فروشنده ها هم دوست دارند تا کالا یا خدمات خود را به برترین قیمت به فروش برسانند. کشفِ این قیمت عادلانه، حالا دغدغه مهمی است که خبرنگاران به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های خرید و فروش آنلاین برای آن راهکاری پیدا نموده است.

قیمت منصفانه خودرو در خبرنگاران چیست؟

چرا قیمت خودرو حدف شد؟

حذف درج قیمت خودرو در پلتفرم وبلاگ اسبیکو برای کنترل بازار خودرو صورت گرفت. راهکاری که بیشتر به پاک کردن صورت مساله شبیه بود تا حل مشکل. این اتفاق اردیبهشت ماه سال 1399 رخ داد چرا که وزارت صمت معتقد بود قیمت های غیر منصفانه و بدون سازوکار، بازار خودرو را هر روز گرم می نماید و باعث افزایش قیمت ها می گردد. خریداران که هر روز با افزایش قیمت خودرو روبرو می شدند در صف اول افراد ناراضی قرار گرفته بودند. البته فروشندگان هم با سردرگمی در این بازار نمی دانستند که چه قیمتی باید روی خودروی خود بگذارند. یک سمت دیگر ماجرا هم این بود که حذف قیمت خودرو دردسرهای زیادی برای کاربران داشت. دردسر بزرگ این بود که مطلعی از قیمت برای هر خودرو خریدار باید با فروشند تماس تلفنی می گرفت تا از کم وکیف قیمت مطلع گردد. فروشندگان هم هر روز تماس های زیادی داشتند تنها به این علت که قیمت خودروی آگهی شده را اعلام نمایند. در حالیکه با ثبت قیمت در سایت، بیش از نیمی از تماس ها می توانست به راحتی حذف گردد.

راه چاره وبلاگ اسبیکو برای بازگرداندن قیمت ها

ماجرای حذف قیمت ها اما عمر چندانی نداشت. خریداران و فروشندگان نمی توانستند با این روش به راحتی خودروی خود را به فروش برسانند یا آن را خریداری نمایند. به همین علت هم وبلاگ اسبیکو تصمیم گرفت تا راهی برای کشفِ قیمت منصفانه خودرو ایجاد کند. راهی که خیال همه را از بابت درست بودن قیمت راحت می کرد و به هر دو گروه اطلاعات بیشتر و کامل تری می داد.

وبلاگ اسبیکو پیگیر قیمت واقعی خودرو

وبلاگ اسبیکو برای آغاز پایش قیمت خودرو، نمایندگانی از وبلاگ اسبیکو به صورت روزانه به مراکز تعویض پلاک می روند تا قیمت اصیل و درست خودرو را به دست بیاورند. در این مرحله نمایندگان وبلاگ اسبیکو فرمی را در اختیار خریداران و فروشندگان قرار می دهند و از آن ها می خواهند معینات ماشین، سال ساخت خودرو، مقدار کارکرد و قیمت معامله شده را در آن بنویسند. با این کار میانگین قیمت یک خودرو در بازار واقعی معین می گردد. بعد از مشخص قیمت واقعی ماشین در بازار، آگهی هایی که در بخش خودرو، قیمت آن در این بازه نبود اجازه انتشار پیدا نمی نمایند. با این فعالیت وبلاگ اسبیکو، هر دو گروه خریدار و فروشنده از بابت قیمت خیال راحت تری دارند. خریدار می داند که قیمت واقعی در بازار چقدر است و البته فروشنده هم اطمینان دارد که کالای خود را می توانند به به برترین قیمت در بازار به فروش برسانند و به هیچ وجه متضرر نگردد.

بازه قیمتی را جدی بگیرید

کار مهم دیگری که وبلاگ اسبیکو به همین دلیل انجام داده این است که به کاربر اعلام می نماید که قیمت اعلام شده تا حد اندکی پایین تر یا بالاتر از قیمت بازار است. این هشدار به خریدار یاری می نماید تا هنگام معامله هوشیارانه عمل کند. گاهی قیمت پایین تر می تواند راهی برای کلاهبرداری باشد. همان مقدار که قیمت های بالا و غیرمنصفانه برای خریداران آسیب زننده است، قیمت پایین هم می تواند یک دام از سمت کلاهبرداران باشد. پس در هنگام خرید خودرو به این بازه ای قیمتی هم حتما توجه داشته باشید تا با خیالی آسوده و با اطمینان خودروی خود را در وبلاگ اسبیکو به خرید و فروش برسانید.

نفع توجه به بازه قیمت؛ کم اثرشدن واسطه ها

فروشنده، با مطلعی از بازه منصفانه قیمت خودرو، راحت تر و سریع تر می تواند روی خودروی خود قیمت گذاری کند. این به آن معناست که فروش خودرو نیز با سرعت بیشتری انجام می گردد. دغدغه فروش خودرو برای فروشنده هم می تواند به مقدار دغدغه خرید خودرو برای خریدار فرسایش ایجاد کند. بازه قیمت منصفانه به فروشنده هم یاری می نماید تا بتواند در بازاری متعادل، به قیمتی واقعی و بدون اتلاف وقت، هزینه و انرژی خودروی خود را به دست خریدار واقعی برساند. این موضوع یاری می نماید تا واسطه ها کم رنگ تر شوند و تعامل بین خریدار و فروشنده با استفاده از این خدمت وبلاگ اسبیکو، سریع تر و به شکلی مستقیم اتفاق بیافتد.

منبع: بلاگ دیوار

به "قیمت منصفانه خودرو در خبرنگاران چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت منصفانه خودرو در خبرنگاران چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید