عراق، شرایط باثبات در میادین تظاهرات، استاندار نجف: هیچ پهپادی وارد استان نشده است

به گزارش وبلاگ اسبیکو، سفر فرستاده ترامپ به بغداد و اربیل، واکنش بارزانی به تحولات اخیر عراق،اعلام شرایط باثبات در میادین تظاهرات بغداد، و تاکید استاندار نجف بر اینکه هیچ پهپادی وارد استان نشده است و تماس تلفنی پادشاه اردن با صالح از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

عراق، شرایط باثبات در میادین تظاهرات، استاندار نجف: هیچ پهپادی وارد استان نشده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اسبیکو،فرماندهی عملیات مشترک عراق از باثبات بودن اوضاع در میادین تظاهرات در بغداد اطلاع داد .

تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین گفت تحقیقات درباره حوادث میدان الخلانی و پل السنک و طرف های مسلحی که تظاهرات نمایندگان را هدف قرار دادند، شروع شده است.

به گزارش شبکه الفرات، الخفاجی گفت شرایط در میدان تظاهرات در بغداد در حال حاضر باثبات است و نیروهای امنیتی در میادین تظاهرات در سایه همکاری گسترده شهروندان مستقر هستند. وی اضافه کرد عملیات بازرسی تظاهرات نمایندگان با مشارکت خود آنها و دستگاه های امنیتی انجام می گردد.

تماس تلفنی پادشاه اردن با برهم صالح

خبر دیگر اینکه عبدالله دوم پادشاه اردن در تماس تلفنی با برهم صالح رئیس جمهوری عراق که امروز شنبه انجام شدبر پایبندی ثابت و محکم کشورش به حمایت از عراق و مردم آن تاکید نمود.

بر اساس گزارش رسانه های اردنی، عبدالله دوم بر ضرورت اینکه برادران در عراق اوضاع کنونی را بر اساس قاعده توافق میان تمام طیف های ملت عراق پشت سر بگذارند، تاکید نموده است. برهم صالح هم در این تماس تلفنی از مواضع اردن در قبال عراق تقدیر و بر عمیق بودن پیوندهای برادری میان اردن و عراق و روابط استراتژیک و تاریخی میان دو کشور و ملت هایشان تاکید نمود.

بیانیه برهم صالح درباره حملات مسلحانه به میدان الخلانی بغداد

رئیس جمهوری عراق امروز شنبه بیانیه ای درباره حملات مسلحانه به تظاهرات نمایندگان در میدان الخلانی بغداد منتشر کرد. بر اساس بیانیه دفتر رئیس جمهوری عراق، برهم صالح گفته است که با اهتمام شدید و درد عمیق با طرف های ذیربط دولتی، آنچه را در روز آدینه ششم دسامبر در حمله جنایتکارانه مسلحانه باندهای جنایتکار و خارج از قانون رخ داد، پیگیری نموده است.

برهم صالح در این بیانیه آورده است که بار دیگر برحق مشروع هر شهروند برای اعتراض و تظاهرات مسالمت آمیز و منع و جرم بودن هرگونه واکنش مسلحانه و خشن علیه تظاهرات نمایندگان مسالمت جو و مسئولیت دستگاههای امنیتی در حمایت از تظاهرات نمایندگان مسالمت جو و اموال عمومی و خصوصی و حفظ جان عراقی ها و پیگرد جنایتکاران قانون شکن و دستگیری و محاکمه عادلانه آنها تاکید می نماید.

رئیس جمهوری عراق از همه خواسته است به ماهیت مسالمت آمیز تظاهراتی که خواستار اصلاح و همکاری میان شهروندان و دستگاه های امنیتی برای حفظ امنیت و رویارویی با قانون شکنان است، پایبند باشند.

برهم صالح بر تمایل خود برای وحدت عراقی ها در این لحظات سخت و حفظ امنیت کشور و حقوق شهروندان و پیگیری دقیق با طرف های ذیربط تاکید نموده است.

سفر فرستاده ترامپ به بغداد و اربیل

شبکه الفرات از سفر فرستاده رئیس جمهور آمریکا به بغداد و اربیل اطلاع داد. رسانه های کردی از سفر جیمز جفری فرستاده امور ائتلاف ضد داعش رئیس جمهور آمریکا به بغداد و اربیل برای ملاقات با مسئولان بلندپایه اطلاع دادند.

الفرات به نقل از رسانه های کردی از ملاقاتجفری با خشنود بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان اطلاع داد.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا همچنین با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات ملاقات کرد.جفری در ادامه با سفر به بغداد با مسئولان بلندپایه عراقی ملاقات خواهد نمود.

واکنش مسعود بارزانی به تحولات اخیر عراق

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز شنبه از افزایش خشونت و وخامت شرایط امنیتی و ثبات در عراق در پی اعتراضات اخیر بغداد و بعضی استان ها ابراز نگرانی نموده است.

اظهارات مسعود بارزانی در ملاقات با جیمز جفری فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور سوریه و هیئت همراه وی در استان صلاح الدین بیان شده است.

دفتر اطلاع رسانی بارزانی در بیانیه ای با اعلام این مطلب آمده است فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه از پیشرفت و ثبات موجود در اقلیم کردستان تمجید و بر تقویت روابط کشورش با اقلیم تاکید نموده است.

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر ضرورت هماهنگی و فعالیت مشترک میان ارتش آمریکا و نیروهای پیشمرگه در جنگ با گروه تروریستی داعش تاکید نمودند.

این بیانیه آورده است دو طرف همچنین از افزایش خشونت و وخامت ثبات در عراق و تاثیر آن بر بازسازی صفوف داعش و افزایش خطرات و تهدیدهای آن ابراز نگرانی کردند.

این بیانیه اضافه کرد در این نشست همچنین آخرین تحولات و معادلات میدانی در شمال شرقی سوریه آنالیز و بر جلوگیری از وقوع هرگونه تغییر جمعیتی در منطقه و بروز مسائل و مصایب برای نمودهای سوریه تاکیده شده است.

این بیانیه آورده است فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور سوریه درباره اوضاع غرب اقلیم کردستان گفته است آنها به مشورت با بارزانی و یاری های وی احتیاج دارند.

استاندار نجف : هیچ پهپادی وارد استان نشده است

استاندار نجف اشرف امروز شنبه تاکید نمود هیچ پهپادی طی 24 ساعت گذشته وارد آسمان این استان نشده است. لؤی الیاسری در بیانیه ای اعلام نمود : پس از نشست هایی با تمام دستگاه های امنیتی و همچنین کوشش های اطلاعاتی و نیروی هوایی عراق و عملیات آن، تمام این دستگاه ها تاکید نمودند هیچ پهپادی طی 24 ساعت گذشته وارد حریم هوایی استان نجف اشرف نشده است و هیچ عملیات انفجار رخ نداده و صدای هیچ انفجاری در نجف و اطراف آن شنیده نشده است .

وی خاطر نشان کرد آنچه درباره حمله به منزل جناب سید مقتدی صدر مطرح شده، احتیاج به تحقیقات دارد، چه بسا منزل با یک هواپیمای الکترونیکی همچون هواپیماهای تصویربرداری و از داخل شهر الحنانه قرار گرفته باشد.

فرماندهی دفاع هوایی عراق هم روز شنبه خبرهای بعضی پایگاه های خبری مبنی بر هدف قرار دریافت منطقه الحنانه با یک پهپاد را تکذیب کرد.

در بیانیه فرماندهی دفاع هوایی عراق آمده است این فرماندهی هرگز درباره اینکه اطلاعات ویژه درباره پهپادی که الحنانه را هدف قرار داده، اظهار نظر ننموده و هرگونه اطلاعات مربوط به این فرماندهی صرفا به وسیله پایگاه رسمی اطلاع رسانی وزارت دفاع و به وسیله پایگاه های ارتباط اجتماعی ویژه وزارت در فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام منتشر خواهد شد.

این بیانیه آورده است این فرماندهی اقدامات قانونی را علیه پایگاه های خبری و شبکه های ماهواره ای که چنین خبرهای نادرستی را بدون اطمینان یافتن از صحت آن پخش می نمایند، اتخاذ خواهد نمود.

شبکه المیادین به نقل از نزدیکان جریان صدر از حمله پهپادی به مقر مقتدی صدر اطلاع داده بود. الحاج محمد صالح العراقی از نزدیکان رهبر جریان صدر نیز به شبکه السومریه گفت منطقه الحنانه در نجف اشرف که مقر اقامتی مقتدی صدر است، با یک فروند پهپاد هدف قرار گرفته است.وی اضافه کرد: این حمله در پی صدور فرمان از سوی مقتدی صدر به کلاه آبی ها برای حمایت از انقلابیون در بغداد و نجف انجام شده است

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، شرایط باثبات در میادین تظاهرات، استاندار نجف: هیچ پهپادی وارد استان نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، شرایط باثبات در میادین تظاهرات، استاندار نجف: هیچ پهپادی وارد استان نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید