طی 5 سال گذشته، بیش از 80000 شغل تازه در بخش تکنولوژی تورنتو ایجاد شده است

به گزارش وبلاگ اسبیکو، طبق یک رتبه بندی که اخیرا در خصوص صنعت تکنولوژی صورت گرفته است، شهر تورنتوی کانادا در بین سه شهر برتر حوزه تکنولوژی در کشورهای کانادا و ایالات متحده امریکا قرار گرفته است. شهر تورنتو که بین اهالی خود این شهر به آن The Six می گویند (چرا که این شهر حاصل ادغام شش بخش است)، صندلی سوم را در رتبه بندی استعداد تکنولوژی از آن خود نموده است .

طی 5 سال گذشته، بیش از 80000 شغل تازه در بخش تکنولوژی تورنتو ایجاد شده است

لازم به ذکر است این گزارش 50 بازار تکنولوزی را در کانادا و امریکا رتبه بندی کرده است و در این امر، معیارهایی نظیر رشد شغل، فارغ التحصیلان خوزه تکنولوژی و تامین نیروی کار را لحاظ کرده است. بعلاوه بد نیست بدانید، صندلی نخست از آن Bay Area سن فرانسیسکو و رتبه دوم به سیاتل امریکا تعلق گرفته است.

تورنتو جلوتر از واشینگتن، نیو یورک و آستن تگزاس قرار گرفته است. بعلاوه، این شهر بهترین شهر به لحاظ جذب استعدادهای فکری لقب گرفته است که از سال 2013 تا کنون 80100 شغل در حوزه تکنولوژی ایجاد کرده است. به بیان بهتر، مجموع مشاغل ایجاد شده از سال 2013 تا کنون در تورنتو در زمینه تکنولوژی با مشاغل سن فرانسیسکو برابری می نماید.

تورنتو، سن فرانسیسکو و سیاتل جزو سه شهر برتر در زمینه مشاغل مربوط به تکنولوژی قرار گرفته اند. این در حالی است که شهری مثل ونکوور از صندلی سیردهم به دوازدهم رسید که حاکی از بهبود بسیار خوبی است که هیچ یک از شهرهای امریکای شمالی طی یک سال اخیر آن را تجربه نکرده است. مونترال هم صندلی سیزدهم و اتاوا مرکز کانادا رتبه نوزدهم را از آن خود کرده اند.

مهاجرت؛ جوابگوی احتیاج بخش تکنولوژی

افزایش سریع بخش تکنولوژی مستلزم بهبود دسترسی به استعدادهای بین المللی در زمینه فناوری اطلاعات است تا از این طریق کمبود نیروی کار جبران گردد؛ به همنین منظور دولت فدرال کانادا و چندین استان دیگر گام هایی را در برای بهبود فرایندهای جذب مهاجر برداشته اند.

اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری فدرال کانادا اصلی ترین ترین راستا جذب مهاجران ماهر و متخصصین فناوری اطلاعات است. این افراد از این طریق می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. در سال 2018، متقاضیان اکسپرس انتری بیش از هر شغل دیگر این سه شغل را داشتند:

  • مهندسین و طراحان نرم افزار
  • تحلیلگرها و مشاوران فناوری اطلاعات
  • برنامه نویسان و توسعه دهندگان رسانه های اینترکتیو

البته باید توجه داشت که هنگام انتخاب متقاضیان از صف انتظار اکسپرس انتری توجهی به اسم شغلی نمی گردد بلکه معیارهایی نظیر سن، تحصیلات، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه، سابقه کار و معیارهای دیگر لحاظ می گردند.

دولت کانادا از تعداد معینی از متقاضیان که بالاترین امتیاز را دارند طی پذیرش های متوالی برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوتنامه صادر می نماید.

برنامه های مهاجرت استانی

متقاضیان شاغل درمشاغل مزبور که امتیازشان در سیستم جامع رتبه بندی پایین تر از حد نصاب است می توانند چشم امید به انتخاب شدن از طرف استان داشته باشند تا بلکه از این طریق امتیاز خود را بالا ببرند. چنانچه متقاضی از طرف استان انتخاب گردد 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی کسب خواهد نمود.

چندین استان برنامه هایی برای جذب شاغلان بخش تکنولوژی دارند. مثلا همین اخیرا خبر رونمایی از پذیرش های مختص بخش تکنولوژی در استان انتاریو را به اطلاع شما همراهان گرای وبلاگ اسبیکو رساندیم.

استعداد جهانی

این فقط اکسپرس انتری و برنامه های مهاجرتی نیستند که به جذب متخصصین فناوری اطلاعات یاری می نمایند؛ بلکه شرکت ها و کارگران ماهر و متخصص خارجی می توانند از راستا مهاجرتی استعداد جهانی هم بهره مند شوند. این راستا مهاجرتی به شرکت های کانادایی یاری می نماید تا طی دو هفته برای کارگرانی که مشاغل واجد شرایط دارای تخصص و سابقه کار هستند ویزای کار دریافت نمایند. این مشاغل عبارت اند از مهندسین کامپیوتر، برنامه نویسان کامپیوتر، مهندسین و طراحان نرم افزار و توسعه دهندگان و طراحان وبسایت.

راستا مهاجرتی استعداد جهانی در سال 2017 معرفی شده و تا کنون بیش از 24 هزار کارگر ماهر خارجی از این طریق در کانادا استخدام شده اند.

کانادا لیست مشاغل راستا مهاجرتی استعداد جهانی را به روز کرد

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال

به "طی 5 سال گذشته، بیش از 80000 شغل تازه در بخش تکنولوژی تورنتو ایجاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طی 5 سال گذشته، بیش از 80000 شغل تازه در بخش تکنولوژی تورنتو ایجاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید