شما بگویید؛ حاضرید تا چه مقدار برای خرید یک گوشی تازه هزینه کنید؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، در این نظرسنجی می خواهیم بدانیم اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند نو را داشته باشید حاضرید چقدر برای آن بپردازید؟

شما بگویید؛ حاضرید تا چه مقدار برای خرید یک گوشی تازه هزینه کنید؟

گوشی های هوشمند این روزها با توجه به قدرت خرید کاربران، با قیمت های مختلفی در دسترس قرار دارند. اگرچه شرکت ها هر سال به خاطر عرضه گوشی های پرچم دار خود مورد توجه قرار می گیرند اما در واقع گوشی های مالی و میان رده، فروش به مراتب بیشتری از این محصولات دارند چرا که بسیاری از مردم دنیا، قدرت خرید پرچم دارانی با قیمت بیش از 1000 دلار را ندارند.

در حال حاضر قیمت گوشی های هوشمند از حدودا 150 دلار شروع می گردد و تا 1800 دلار که برای گوشی های تاشویی نظیر زد فولد در نظر گرفته می گردد، افزایش پیدا می نماید. هر یک از این گوشی ها هم با هدفی خاص فراوری می شوند و در دسترس قرار می گیرند. برای مثال شما از یک گوشی 150 دلاری نباید انتظار داشته باشید که عملکرد فوق العاده ای در بخش های مختلف نظیر دوربین، کیفیت نمایشگر، توان سخت افزاری و… از خود به نمایش بگذارد. این گوشی ها فراوری می شوند تا تجربه ای حداقلی از سیستم عاملی که رویشان نصب است در اختیار شما قرار دهند. لذا بیشتر افراد نسبتا مسن یا دانش آموزانی که کار خاصی جز چک کردن فعالیت های درسی با گوشی ندارند، از آن ها استفاده می نمایند.

اگر فقط اندکی سطح انتظارات خود را از یک گوشی بالا ببرید، دیگر یک محصول 150 دلاری نمی تواند جوابگوی احتیاج شما باشد. احتیاج خواهید داشت یک گوشی با قیمتی بیشتر از 200 دلار تهیه کنید که اندکی بهتر و قدرتمندتر از گوشی های 150 دلاری هستند اما باز هم نمی توان برای دراز مدت روی توانایی های آن ها حساب کرد.

آن دسته از کسانی که می خواهند یک گوشی با عملکرد عالی در بخش های مختلف تهیه نمایند، باید به سراغ محصولاتی با قیمت بیشتر از 500 دلار بروند. از 500 تا 1000 دلار، گوشی هایی وجود دارند که عملکرد سخت افزاری شان معمولا فرق خیلی چشمگیری با گوشی های بالاتر از 1000 دلار ندارد اما در یک سری از بخش ها نظیر دوربین، کیفیت نمایشگر، زیبایی و ظرافت در طراحی، کیفیت ساخت و…، از آن ها ضعیف تر هستند. به همین علت هم هست که هواداران بسیار زیادی در بین کاربران دارند.

برای مثال سری فن ادیشن سامسونگ را در نظر بگیرید. گلکسی S21 فن ادیشن از لحاظ قدرت سخت افزاری فرق خاصی با سری S21 ندارد، اما دوربین اصلی آن نمی تواند در وضوح 8K فیلم برداری کند. از طرفی اگر بخواهیم آن را با گلکسی S21 اولترا مقایسه کنیم، می بینیم که هم از لحاظ کیفیت ساخت از آن پایین تر واقع شده است، هم از لحاظ کیفیت دوربین و نمایشگر و هم باتری. ولی با این حال ارزش خرید آن فوق العاده بالاست.

یا مثلا آیفون 13. این گوشی به عنوان یک آیفون با قیمت کمتر از 1000 دلار، توانسته تا اینجای کار پرفروش ترین گوشی سال لقب بگیرد اما در مقایسه با مدل پرو از این سری، کمبودی هایی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به کیفیت پایین تر نمایشگر، رفرش ریت 60 هرتزی (در مقابل 120 هرتزی) عدم بهره مندی از دوربین تله فوتو، نبود سنسور LiDAR و پردازنده ضعیف تر اشاره نمود.

گوشی هایی با قیمت بالاتر از 1000 دلار هم گاهی اوقات چیز خیلی خاص تری برای ارائه ندارند. اما به صورت کلی، غالبا در بخش دوربین و باتری بهتر ظاهر می شوند. برای مثال گلکسی S22 اولترا و S22 پلاس، آیفون 13 پرو و پرو مکس و مواردی از این دست.

به شخصه برای خرید یک گوشی هوشمند تازه، ترجیح می دهم بازه 300 تا 500 دلار را انتخاب کنم. در این دسته گوشی هایی قرار دارند که در کنار بهره مندی از قابلیت های نرم افزاری خوب و قدرت سخت افزاری مطلوب، قیمت بسیار مناسبی هم دارند و می توانند احتیاج من را به برترین شکل ممکن رفع نمایند.

حال شما بگویید، اگر بخواهید یک گوشی هوشمند تازه بخرید حاضر هستید چقدر برای آن هزینه کنید؟ به طور کلی، پرداخت هزینه تا چه مقدار ای را برای خرید یک گوشی منطقی می دانید؟

  • کمتر از 200 دلار (پایین تر از 5 میلیون تومان)
  • بین 200 تا 300 دلار (بین 5 تا 10 میلیون تومان)
  • بین 300 تا 500 دلار (بین 10 تا 15 میلیون تومان)
  • بین 500 تا 700 دلار (بین 15 تا 20 میلیون تومان)
  • بین 700 تا 1000 دلار (بین 20 تا 30 میلیون تومان)
  • بالاتر از 1000 دلار (بالاتر از 30 میلیون تومان)

لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "شما بگویید؛ حاضرید تا چه مقدار برای خرید یک گوشی تازه هزینه کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید؛ حاضرید تا چه مقدار برای خرید یک گوشی تازه هزینه کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید