سفیر آمریکا: واشنگتن خواستار روابطی قابل پیش بینی با روسیه است

به گزارش وبلاگ اسبیکو، سفیر آمریکا در روسیه گفت: واشنگتن به دنبال برقراری روابطی باثبات و قابل پیش بینی با مسکو است، البته قاطعانه از منافع ملی خود دفاع کرده و مسئولیت آسیب رسیدن به حاکمیت آمریکا بر عهده طرف روسی است.

سفیر آمریکا: واشنگتن خواستار روابطی قابل پیش بینی با روسیه است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اسبیکو به نقل از خبرگزاری اینترفکس، جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو که روز گذشته (پنج شنبه) در رابطه با اعمال تحریم های جدید ضدروسی به وزارت امور خارجه روسیه احضار شده بود، پس از دیدار با مقامات این وزارتخانه، گفت که این نشست کاملاً حرفه ای و همراه با احترام برگزار شد. به گفته وی، به رغم شرایط بوجود آمده، ایالات متحده همچنان به دنبال یافتن امکاناتی برای همکاری با روسیه برای ایجاد روابطی قابل پیش بینی بین دو کشور خواهد بود.

سفیر آمریکا در بیانیه ای که در سایت رسمی سفارت آمریکا منتشر شد، توضیح داد: ما بطور واضح گوشزد کردیم که به دنبال روابطی باثبات و قابل پیش بینی با روسیه هستیم. البته ما بطور علنی و شفاف یادآور شدیم که همچنان از منافع ملی خود دفاع کرده و مسئولیت اقداماتی در جهت آسیب رساندن به حاکمیت کشور ما، بر عهده دولت فدراسیون روسیه است.

پیش از این، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای رادیویی گفته بود، آمریکا نباید از روسیه یا سایر کشورها بخواهد تا در عرصه سیاسی قابل پیش بینی باشند، برای اینکه خود آنها طی سال های اخیر، دقیقاً خط مشی سیاستی غیرقابل پیش بینی را در مسائل بین المللی پیش برده اند.

زاخارووا در واکنش به سخنان سخنگوی کاخ سفید که گفته بود آنها می خواهند تا روسیه کشوری قابل پیش بینی باشد، یادآور شد: جالب است چنین سخنی از زبان چه کسانی شنیده می شود! طی ده سال گذشته ایالات متحده غیرقابل پیش بینی ترین کشور جهان بوده است. ما هم مایل هستیم تا آمریکا، حداقل کمی قابل پیش بینی باشد. البته آنها (آمریکایی ها) دقیقاً کسانی هستند که نمی توانند چنین انتظاری را از هیچ کشوری در جهان داشته باشند.

وی اضافه نمود: سیاست آمریکا طی سال های اخیر در جهت گیری هایی مانند موضوع تغییرات اقلیمی، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران و توافقات مربوط به ثبات راهبردی، کاملاً مغایر با اصل قابل پیش بینی بودن است. روسیه هم تمایل دارد تا روابط با ملت آمریکا بر اساس اصل منافع مشترک سرو سامان بگیرد، ولی نمی تواند به اظهارات ضدروسی و اقدامات مخرب مقامات واشنگتن توجهی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفیر آمریکا: واشنگتن خواستار روابطی قابل پیش بینی با روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا: واشنگتن خواستار روابطی قابل پیش بینی با روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید