سامانه کنترل کیفیت آب تجاری شد، صرفه جویی ارزی 8میلیون دلاری

به گزارش وبلاگ اسبیکو، کنترل کیفی آب در مجموعه های تصفیه کننده وظیفه کنترل اجزا و املاح موجود را بر عهده دارد، مجموعه ای که 8 میلیون دلار هزینه ارزی برای کشور در پی داشت.

سامانه کنترل کیفیت آب تجاری شد، صرفه جویی ارزی 8میلیون دلاری

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ اسبیکو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از مهم ترین اجزایی که در ایستگاه های پایش و شناسایی آب مورد استفاده قرار می گیرد و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجاری سازی شده است، حسگرها هستند و عواملی مانند میزان کلر، اسیدی و بازی بودن و مواد موجود در آب را کنترل می نمایند. از این سامانه در استخرها یا مجموعه های پرورش آبزیان نیز می توان بهره برد.

تامین احتیاج صنعت آب

این محصول دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به وسیله شرکت دانش ینیان سیال ابزار دقیق میهن تجاری سازی شده است . تحلیل گر کنترل کیفی آب به عنوان یکی از مهم ترین بخش ها در پایش آب و پساب مطرح می گردد.

برخورداری از اطلاعات کافی در مورد معیارهای اثر گذار در شرایط منابع آبی و پساب حاصل از صنایع، می تواند در تصمیم گیری های مهم در مورد شرایط این منابع اثرگذار باشد و این اطلاعات، با استفاده از رصد و پایش آنلاین، آسیان تر و دقیق تر شده است.

توسعه فناوری حسگرهای کیفیت سنج

حسگرهای ایران ساخت داری قابلیت سنجش شرایط منبع آبی مورد نظر هستند. وحید حیدری عضو هیات مدیره شرکت سیال ابزار دقیق میهن با اشاره به اهمیت دقت و میزان گیری این حسگرها عنوان می نماید قابلیت هایی مانند کیفیت تصویر دیجیتالی با رزولوشن بالا،زمان پاسخگویی اندک و پروتکل خروجی، در عملکرد این حسگرها نقش مهمی ایفا می نماید.

این فعال فناور از وجود ثبت نماینده های داده در این سامانه می گوید و ادامه می دهد: دیتالاگرها اطلاعات خام را به واحد های مهندسی تبدیل می نمایند. این اجزا دارای حافظه داخلی بوده و سیستم های مختلف خروجی دارند. علاوه بر این بر اساس احتیاجی که از سوی متقاضی ارائه می گردد، انواع گوناگونی از دیتالاگرها با صفحه نمایش و صفحه کلیدی فیزیکی یا لمسی تجاری سازی شده است.

مطابق با استانداردهای بین المللی

وجود استاندارد در زمینه ساخت محصولات دانش بنیان از اهمیت بسزایی برخوردار است و این محصول، با هدف ارتقای کیفیت محصولات موجود در بازار تجاری سازی شده است؛ با این وجود، فراوری آنلایزر کنترل کیفی آب سالانه مانع خروج 4 تا 8 میلیون دلار ارز از کشور می گردد.

بعلاوه فراوری آنلایزر کنترل کیفی آب سبب شده است تا 24 فرصت شغلی به صورت مستقیم و 12 فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد گردد که این امر قابل توسعه است. هم اکنون یک هزار مرکز در سطح کشور از آنلایزر کنترل کیفی آب ایران ساخت فراوری شده به وسیله این شرکت دانش بنیان استفاده می نمایند.

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آنلایزر کنترل کیفی آب ایران ساخت با قیمتی رقابتی در بازارهای خارجی عرضه شده و مورد استقبال قرار گرفته است چراکه استفاده آن برای مجموعه های مختلف صرفه مالی دارد.این محصول دانش بنیان ایران ساخت، به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان نیز صادر شده است و در این کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سامانه کنترل کیفیت آب تجاری شد، صرفه جویی ارزی 8میلیون دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه کنترل کیفیت آب تجاری شد، صرفه جویی ارزی 8میلیون دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید